اخبار برگریده
یکشنبه, 03 تیر 1403 07:53

چهارشنبه, 09 خرداد 1403 ساعت 15:12
  • .

تاکید استاندار بر توسعه زیرساخت های آموزش و پرورش

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

استاندار خراسان شمالی بر توسعه زیرساخت های آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: مشارکت خیران دارد از این رو باید خیران مدرسه ساز را شناسایی و از ظرفیت کمک این نیکوکاران استفاده کرد.

به گزارش نسیم امروز، محمدرضا حسین نژاد در نشست شورای آموزش و پرورش استان اظهار کرد: خوشبختانه در دولت سیزدهم اتفاقات و اقدامات خوبی در زمینه توسعه فضاهای آموزشی استان رخ داد به طوری که هر ۳۵ ساعت یک کلاس درس در این خطه از کشور تحویل شد که امری بی سابقه بود.

وی افزود: دولت سیزدهم اهتمام خاص به ساخت مدرسه و توسعه فضاهای آموزشی داشت و بر این اساس شاهد ارتقای زیرساخت ها در این استان هستیم.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به برنامه های آموزشی و پروش برای مهارت آموزی دانش آموزان در رشته های مختلف ورزشی گفت: انتظار می رود دستگاه های مختلف برای تحقق اهداف در این زمینه، همکاری داشته باشند.

وی با اشاره به تاکید وزیر کشور نسبت به تکمیل فضاهای آموزشی نیمه تمام و پیشنهاد برای ارتقای سهم آموزش و پرورش از منابع اعتبارات استانی گفت: تخصیص حداقل ۱۵ درصد از اعتبارات استانی به آموزش وپرورش از پیشنهادات وزیر کشور است که این امر در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان مطرح و فرامانداران برای همکاری در این باره اعلام آمادگی کردند.

استاندار خراسان شمالی درباره برگزاری برنامه های مربوط به اوقات فراغت دانش آموزان گفت: دستگاه های مختلف در این زمینه همکاری وهم افزایی داشته باشند.

تخصیص ۱۵ درصد از اعتبارات استان به آموزش وپرورش

مدیرکل آموزش و پروش خراسان شمالی نیز در این نشست گفت: دستیابی آموزش و پرورش به ۱۵ درصد از مجموع اعتبارات استان با رویکرد و با اولویت تکمیل فضاهای آموزشی از درخواست های ما است.

ابوالقاسم اکبری اظهار کرد: خوشبختانه در دولت سیزدهم برای توسعه فضاهای آموزشی استان اقدامات ارزنده ای انجام شد به طوری که در این مدت ۷۵ پروژه با ۳۵۰ کلاس بهره برداری شد و اکنون ۸۵ پروژه با ۳۸۰ کلاس درس در دست ساخت است.

وی با بیان اینکه تحصیل دانش آموزان در مدارس دونوبته یکی از دغدغه ها در استان است افزود: بخشی از کمبود مدرسه در استان برطرف شده و شمار مدارس ۲ نوبته استان از ۴۰۰ مدرسه به ۳۷۰ مدرسه کاهش یافت.

اکبری با اشاره به جذب نیروی انسانی در آموزش و پرورش گفت: امسال بیش از یکهزار و ۹۰ ردیف استخدامی برای جذب در آموزش و پرورش استان گرفته شد و با برگزاری آزمون استخدامی، ۴۱۷ نفر آموزگار، ۳۷۲ نفر معلم پرورشی، مشاور و مراقب سلامت و ۳۰۲ نفر نیز دبیر در این اداره کل جذب می شوند.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۵۷۰ نفر نیز امسال از طریق دانشگاه فرهنگیان جذب آموزش و پرورش استان می شوند.

وی با اشاره به برنامه ریزی ها برای برگزاری برنامه های اوقات فراغت دانش آموزان گفت: تابستان پارسال ۳۴۳ پایگاه در مدارس و فضاهای آموزشی و پرورشی با حضور ۲۴ هزار و ۸۲۳ دانش‌آموز و ۳۶۲ پایگاه با همکاری نهادهای مختلف برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی افزود: کلاس های اوقات فراغت تابستان امسال با موضوعات قرآنی، ورزشی، تربیتی، رسانه‌ای و مشاوره‌ای برگزار می شود.

آخرین ویرایش در پنج شنبه, 10 خرداد 1403 ساعت 09:43
Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره