اخبار برگریده
جمعه, 10 فروردين 1403 20:17

یکشنبه, 29 آبان 1401 ساعت 08:10
  • .

لزوم ایجاد ایستگاه بازرسی دائم مواد مخدر

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

استاندار خراسان شمالی گفت: موقعیت جغرافیایی استان ایجاب می کند تا ایستگاه ایست و بازرسی دائم مواد مخدر تسریع و در اولویت های دستگاه های متولی قرار گیرد.

به گزارش نسیم امروز، محمدرضا حسین نژاد در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی اظهار داشت: ایجاد ایست و بازرسی دائم از مهمترین عوامل در افزایش میزان کشفیات و جلوگیری از ورود مواد مخدر به هر منطقه است اما با این وجود یک مرکز ایست و بازرسی دائم در شمالشرق کشور وجود ندارد.

وی افزود: تاکنون پیگیری هایی از سوی دستگاه های متولی برای ایجاد ایستگاه ایست و بازرسی دائم در فاروج ایجاد شده است اما باید روند ایجاد آن تسریع شود.

حسین نژاد ادامه داد: در گام نخست مقابله با مواد مخدر ابتدا باید از روند ورود این بلای خانمان جلوگیری کنیم و بعد از آن برای درمان معتادان موجود و اقدامات فرهنگی و آموزشی برای پیشگیری از اعتیاد تدابیری هفمند اندیشیده شود.

نماینده عالی دولت در استان تصریح کرد: اشتغال برای افراد بهبودیافته از اعتیاد معمولا در اجرای چرخه مبارزه با این آسیب اجتماعی دیده نمی شود در حالی با ایجاد فضای کسب و کار دیگر شاهد بازگشت دوباره معتادان به اعتیاد نخواهیم بود.

وی افزود: در این میان تمامی دستگاه های اجرایی بویژه سازمان فنی و حرفه ای باید با توجه به علایق افراد بهبودیافته مهارت های فنی را به آنها آموزش دهند تا کسب و کاری برای آنها ایجاد شود.

ظرفیت مراکز ماده ۱۶ به ۲۵۰ نفر افزایش می یابد

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی نیز در این جلسه با اشاره به کسب مجوز برای احداث یک مرکز ماده ۱۶ در شیروان، گفت: تنها یک مرکز ماده ۱۶ با ظرفیت پذیرش ۱۰۰ نفر در بجنورد وجود دارد که با کسب مجوز ایجاد یک مرکز دیگر در شهرستان شیروان ظرفیت پذیرش معتادان متجاهر به ۲۵۰ نفر افزایش خواهد یافت.

ابوالحسن نجفی افزود: موافقت های اصولی ایجاد این مرکز در حال انجام است و از دستگاه های متولی می خواهیم در تسریع ایجاد این مرکز ماده 16 همکاری های لازم را انجام دهند.

وی با اشاره به افزایش مراجعات به مراکز درمان سرپایی استان، گفت: با توجه به گرانی مواد مخدر این روزها مراجعه افراد داوطلب معتاد برای درمان به این مراکز افزایش یافته است و پیرو این امر مجوز جدیدی برای ایجاد مراکز درمانی جدید صادر نخواهد شد.

مراکز بازپروری ماده ۱۶ برای افرادی است که به تهاجر رسیدند و فاقد سرپناه هستند و در این مراکز شوراهای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در هر استان پیگیر موضوعات نگه داری از معتادان متجاهر و ترک اعتباد آنها به صورت رایگان هستند.

میزان شیوع اعتیاد در خراسان شمالی نسبت به جمعیت فعال استان ۷.۲۱ درصد است که یک و نیم درصد این جمعیت فعال درگیر اعتیاد را بانوان استان تشکیل می دهند.

جمعیت این استان ۸۶۳ هزار نفر است و ۴۴ درصد از این جمعیت در روستاها سکونت دارند.

آخرین ویرایش در یکشنبه, 29 آبان 1401 ساعت 10:37
Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره