اخبار برگریده
شنبه, 08 ارديبهشت 1403 07:14

جمعه, 18 شهریور 1401 ساعت 16:05
  • .

اربعین فرصتی ارزشمند برای احیای ارزش ها

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نماینده ولی فقیه و امام جمعه بجنورد گفت: اجتماع اربعین فرصتی ارزشمند برای احیای ارزش های اسلام است.

به گزارش نسیم امروز، حجت الاسلام والمسلمین رضا نوری در آیین عبادی و سیاسی این هفته نماز جمعه بجنورد، اظهار داشت: راهپیمایی اربعین یعنی اینکه مسلمانان هنوز فرهنگ شهادت را فراموش نکرده اند و پای آرمان ها و ارزش های اسلام ایستاده اند.

وی افزود: بنابر روایات یکی از علائم مومن حضور در زیارت اربعین است بنابراین خوشا به حال کسی که در این اجتماع عظیم حضور دارد.

حجت الاسلام نوری با بیان اینکه امام حسین(ع) جلوی تفسیرهای نادرست از اسلام را گرفت،ادامه داد: سالار شهیدان و یاران با وفایش اسلامی ناب را به جهان عرضه کردند و مقابل ظلم و ستم زمان ایستادند به گونه ای که گرامیداشت یاد این بزگواران وظیفه همه ما است.

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه قیام ۱۷ شهریور روند پیروزی انقلاب اسلامی را شتاب بخشید، گفت: کشتار بی رحمانه و سرکوب مردم مسلمان در این روز موجب گسترش مبارزات شد و راهپیمایی ها از شکل پراکنده به شکلی سازمان یافته ادامه یافت تا جایی که مسیر سرنگونی رژیم شاهنشاهی را هموار کرد.

حجت الاسلام نوری افزود: بعد از این واقعه مردم با پیروی از امام خمینی(ره) مردم با شجاعت بیش بیشتری حکومت نظامی ها را نادیده گرفتند و رژیم شاهنشاهی رو به استحاله بردند.

امام جمعه بجنورد با تاکید بر اینکه امنیت و آرامش کشور را مدیون شهدا هستیم، گفت: دشمنان از ابتدای انقلاب اسلامی از هر ابزاری همانند ترور و جنگ برای تضعیف نظام اسلامی استفاده کردند اما شهدای گرانقدر برای حفظ امنیت کشور تمام هستی خود را در طبق اخلاص گذاشتند و موجب سرافرازی ملت ایران شدند.

وی افزود: شهدا و ایثارگران حق بزرگی بر گردن ما دارند بنابراین همه باید اقدامات ارزشمند آنها را در حفظ اسلام و کشور از دست دشمنان قدر بدانیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه خویشتن داری و تقوای الهی کلید حرکت به سمت رستگاری است، بیان کرد: بهترین توشه برای سفر آخرت تقوا است، بنابراین انسان باید علاوه بر اینکه در دنیا تلاش می کند به فکر آخرت هم باشد و با انجام عمل صالح خانه آخرت خود را آباد کند.

حجت الاسلام نوری اضافه کرد: عمل به دستورات خداوند و آموزه های ائمه اطهار (ع) از بهترین راه ها برای رسیدن به قرب خداوند است.

آخرین ویرایش در جمعه, 18 شهریور 1401 ساعت 21:05
Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره