اخبار برگریده
شنبه, 01 ارديبهشت 1403 11:29

سه شنبه, 18 مرداد 1401 ساعت 12:09
  • .

خبرنگاران نقش سازنده‌ای در توسعه کشور دارند

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

استاندار خراسان شمالی نقش خبرنگاران را در توسعه کشور مهم و سازنده توصیف کرد و گفت: این قشر زحمتکش به عنوان طلایه‌داران جبهه آگاهی نقش خود را در جامعه به خوبی ایفا کرده اند.

به گزارش نسیم امروز، محمدرضا حسین نژاد در بازدید از خبرگزاری ایرنا خراسان شمالی به مناسبت روز خبرنگار اظهارداشت: خبرنگاران از اقشار تاثیر گذار جامعه هستند که با انعکاس مشکلات استان در مناطق شهری و روستایی زمینه خدمت رسانی بیشتر مسوولان به مردم را فراهم می‌کنند.

وی افزود: این قشر دلسوز، همواره با هدف اعتمادآفرینی در جامعه، موانع توسعه را در هر منطقه ای بیان کرده و یاری‌گر دستگاه های اجرایی است.

حسین نژاد بیان کرد: بی تردید بهره گیری از ظرفیت این قشر تاثیرگذار و تقویت رسانه های گروهی موجب گسترش خدمات رسانی به شهروندان خواهد شد.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی با تاکید بر افزایش سطح سواد و آگاهی اصحاب رسانه، تصریح کرد: برای موفقیت در حرفه رسانه، باید فعالان این عرصه از درک بالایی نسبت به مسائل اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی برخوردار باشند تا با ارائه تحلیل هایی واقع بینانه مسوولان را در ارائه خدمات یاری کنند.

حسین نژاد افزود: این شغل با حساسیت‌ها و سختی‌های فراوانی همراه است و نیاز است تا خبرنگار از دانش و آگاهی بالایی برخوردار باشد.

وی با بیان اینکه خبرنگاران پل ارتباطی مردم با مسوولان هستند، گفت: خبرنگاران ژرف اندیش در انعکاس اقدامات دولت در شرایطی که دشمنان به دنبال تزریق ناامیدی در میان مردم بودند با انعکاس صحیح ماهیت این اقدام نقش مهمی در گسترش آرامش در سطح جامعه داشتند.

استاندار خراسان‌شمالی: خبرنگاران نقش سازنده‌ای در توسعه کشور دارند

ایرنا، رسانه‌ای توانمند و تاثیر گذار

مدیرکل و فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی که در این بازدید استاندار را همراهی کرد، گفت: ایرنا، رسانه ای قدرتمند و تاثیر گذار در جامعه است که به واسطه داشتن خبرنگاران توانمند نقش ارزشمندی در بازتاب خدمات دولت و بیان مشکلات مردمی داشته است.

تقی صادقی افزود: این رسانه همواره با بازتاب مشکلات مردمی با هدف رفع آن، نقش موثری در گسترش امیدآفرینی در جامعه دارد.

وی ادامه داد: این خبرگزاری همواره بر صحت خبر اهمیت ویژه ای قائل و همین امر موجب جلب اعتماد مردمی به این رسانه شده است.

صادقی با بیان اینکه خبرنگاران جهادگران عرصه فرهنگ هستند، گفت: همانگونه که حضرت زینب(س) با نقل درست و صحیح واقعه عاشورا، موجب روشن شدن مسیر هدایت و ماندگاری این نهضت تاریخی در اذهان شدند، خبرنگاران نیز با بیان واقعیت ها در تصمیم گیری مسولان تاثیر گذار باشند.

به گزارش ایرنا، محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران در هفدهم مرداد ماه سال ۱۳۷۷، در مزار شریف افغانستان به دست گروهک تروریستی طالبان به شهادت رسید.

شورای فرهنگ عمومی هفدهم مرداد ماه هر سال را به همین مناسبت، به عنوان «روز خبرنگار» نامگذاری کرد. امسال روز خبرنگار با عاشورای حسینی همزمان شده است. / ایرنا

آخرین ویرایش در چهارشنبه, 19 مرداد 1401 ساعت 10:44
Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره