اخبار برگریده
سه شنبه, 29 اسفند 1402 12:05

دوشنبه, 31 خرداد 1400 ساعت 11:03
  • .

دستور استاندار برای اشتغال زندانیان و حمایت از خانواده های آنان

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

استاندار خراسان شمالی پس از بازدید از مجموعه زندان مرکز استان با تشکیل کارگروه اشتغال / در خصوص ایجاد بسترهای لازم اشتغال و افزایش سطح سواد زندانیان و خانواده های آنان دستورات لازم را صادر کرد.

محمدعلی شجاعی با تاکید بر اینکه باید عوامل تولید جرم را شناخت و از بروز آن جلوگیری کرد، افزود: زندانیان باید متناسب با بازار کار استان از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه ای مهارت های تخصصی را کسب کنند تا به عنوان فردی ماهر وارد اجتماع شوند.

وی با بیان اینکه نباید ایجاد اشتغال برای زندانیان تنها به مشغول به کارشدن در محیط زندان محدود شود، گفت: با توجه به امکان بروز آسیب های اجتماعی برای خانواده زندانیان، باید با ایجاد اشتغال و افزایش سطح سواد آنان از بروز جرم جلوگیری کرد.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی تصریح کرد: در هر شهرستان دارای زندان/ باید تعاونی ویژه خانواده های زندانیان با هدف ایجاد اشتغال تشکیل شود.

شجاعی افزود: دفتر امور بانوان و خانواده استانداری با هدف افزایش سطح سواد خانواده های زندانیان در خصوص جلوگیری از ترک تحصیل فرزندان آنان ورود جدی داشته و از ترک تحصیل آنان جلوگیری نماید.

وی گفت: توزیع اعتبارات برای اجرای طرح های ایجاد اشتغال و افزایش سطح سواد زندانیان باید متناسب با توزیع جغرافیایی خانواده های زندانیان باشد.

استاندار خراسان شمالی از مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده خواست تا ظرف مدت 10 روز طرح های مربوط به اجرای برنامه اشتغال وارتقاء سطح سواد خانواده زندانیان را جهت اجرا آماده کند.

بر اساس این گزارش قبل از آغاز جلسه کارگروه اشتغال، استاندار خراسان شمالی به همراه نماینده ولی فقیه در استان و جمعی از مدیران استانی از زندان بجنورد و بخش های مختلف آن از جمله مجتمع اشتغال و حرفه آموزی این مرکز بازدید کردند.

آخرین ویرایش در دوشنبه, 31 خرداد 1400 ساعت 11:03
Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره