اخبار برگریده
جمعه, 10 فروردين 1403 06:09

دوشنبه, 29 دی 1399 ساعت 17:56
  • .

ظریف: سیاست ما در مواجهه با دولت بایدن،«اقدام در برابر اقدام» است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اظهارات وزیر امورخارجه در جلسه این کمیسیون، گفت: طبق گفته ظریف، سیاست ما در مواجهه با دولت بایدن، اقدام در برابر اقدام است.

به گزارش نسیم امروز به نقل از مهر، ابوالفضل عمویی با اشاره به جلسه عصر امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با حضور محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه برگزار و ۱۲ سوال نمایندگان از وی مطرح شد.

وی بیان کرد: سوالات شامل موضوعاتی مانند واکنش وزارت امور خارجه به سیاست‌های ترکیه در منطقه قفقاز و سدسازی‌های این کشور، مناقشه قره باغ، پیگیری‌های حقوقی مرتبط با ترور شهید سلیمانی، اقدامات صورت گرفته در مورد ترور شهید فخری زاده، اقدامات صورت گرفته در جهت تقویت دیپلماسی اقتصادی در کشورهای همسایه از جمله عراق و سوریه، آخرین وضعیت افتتاح کنسولگری کشورمان در حلب و لاذقیه و پیگیری وضعیت لنج‌های بنادر آبادان، اروندکنار و خرمشهر در تجارت با کویت بود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای تصریح کرد: در پی پاسخ‌های وزیر امور خارجه، ۲ نفر از نمایندگان از پاسخ‌های وی قانع شدند.

ظریف اظهار داشت: همچنین نمایندگان طراح سوال از پاسخ ۵ سوال قانع نشدند و بر ارسال این سوالات به صحن علنی تاکید کردند.

وی بیان کرد: ۵ نفر از نمایندگان هم اعلام نظرشان در پاسخ‌های شنیده شده را منوط به بررسی تکمیلی کردند که در هفته‌های آتی پاسخ خود را به کمیسیون امنیت ملی اعلام خواهند کرد.

ظریف تصریح کرد: در بخش دیگری از این جلسه ۳ ساعته، ظریف گزارشی از آخرین تحولات در سیاست داخلی ایالات متحده و پیش بینی‌ها درباره روند آتی سیاست خارجی این کشور به اعضای کمیسیون امنیت ملی ارائه و تاکید کرد که سیاست کشورمان در مواجهه با دولت بایدن "اقدام در برابر اقدام" است و ما اقدام در برابر بیانیه و امضا را نمی‌پذیریم.

آخرین ویرایش در دوشنبه, 29 دی 1399 ساعت 17:56
Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره