اخبار برگریده
دوشنبه, 17 ارديبهشت 1403 17:15

پنج شنبه, 28 دی 1402 ساعت 11:36

جمهوری اسلامی به زنان عزت و خودباوری بخشید

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

سفیر سابق ایران در برونئی گفت: نظام جمهوری اسلامی به زنان عزت و خودباوری بخشید تا آنها در عرصه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بدرخشند.

به گزارش نسیم امروز ، حمیرا ریگی در همایش بانوان فرهیخته ترکمن خراسان شمالی اظهار کرد: امروزه به عنوان یک زن مسلمان بر خود می بالیم که به برکت نظام جمهوری اسلامی زنان از آن چنان عزتی بهره مند هستند که در ابتدای اسلام به این قشر اعطا شده بود.

وی افزود: همه باید شکرگزار خدا باشیم که در نظام اسلامی تعداد زنان تحصیلکرده افزایش یافته و این قشر در بسیاری از مدیریت ها نقش دارند.

سفیر سابق ایران در برونئی ادامه داد: انقلاب اسلامی دستاوردهای زیادی برای زنان داشته و به آنها هویتی عزتمندانه بخشیده است.

ریگی با اشاره به توانمندی های ویژه بانوان ترکمن، گفت: لباس های زیبای این قومیت نشان از فرهنگ غنی و هنرمندی بانوان ترکمن است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: همچنین فرش دو روی ترکمن با آوازه جهانی که در روستای «دویدخ» خراسان شمالی بافته و به عنوان سفیر صلح به نقاط جهان صادر می شود بیانگر درایت و توانمندی زنان این قوم است.

در این همایش از بانوان فعال و نقش آفرین ترکمن خراسان شمالی تقدیر شد.

بیش از ۱۰ درصد از جمعیت یک میلیون نفری خراسان شمالی را ترکمن های اهل سنت تشکیل می دهند که در شهرستان های راز و جرگلان، مانه و سملقان و بجنورد سکونت دارند./ ایرنا

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره