اخبار برگریده
دوشنبه, 17 ارديبهشت 1403 01:06

سه شنبه, 14 فروردين 1403 ساعت 13:10
  • .

مچ اندازان خراسان شمالی در راه مسابقات آسیایی2024

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نام های «میثم گلی» و «شکوفه شجاعی» از خراسان شمالی پس از درخشش در مسابقات کشوری در فهرست تیم ملی مچ اندازی جای گرفت تا این ورزشکاران نیز فرصتی برای درخشش در مسابقات آسیایی ۲۰۲۴ داشته باشند.

به گزارش نسیم امروز به نقل از ایرنا، مچ اندازی از قدیمی ترین ورزش های جهان است که در سال های اخیر تبدیل به یکی از ورزش های مهیج در کشور شده است.

این ورزش فن ها و تکنیک های خاص خود را دارد و صرفا قدرت بدنی شرط کافی پیروزی و درخشش در مچ اندازی نیست به گونه ای که باید جدای از استقامت و توانایی بالا از هوش و تعادل روحی و روانی نیز برخورد باشید.

چند سالی است که این ورزش پرهیجان نیز جای خود را در خراسان شمالی پیدا کرده و استعدادهای خوبی در این ورزش شناسایی شده اند که بارها نام آنها در سرخط اخبار رسانه های استان قرار گرفته است.

«میثم گلی» و «شکوفه شجاعی» ۲ مچ اندازی هستند که بارها در مسابقات کشوری درخشیده اند و این بار نیز می خواهند با پوشیدن پیراهن تیم ملی و درخشش در رقابت های آسیایی کارنامه ورزشی خود را پربار کنند.

مچ اندازان خراسان شمالی با قرارگیری در فهرست تیم ملی گام بزرگ و امیدبخشی را برای ورزش استان برداشتند و این نوید را می‌دهند که سال‌های آتی از ورزش هیجان انگیز مچ اندازی در این خطه بیشتر خواهیم شنید.

این ملی پوش ۲۹ ساله مچ اندازی ایران در وزن ۷۰ کیلوگرم قرار است برای کشور افتخار آفرینی کند.

سه دوره قهرمان کشور و قهرمانی مستریونیورس ۲۰۲۳ رامسر بخشی از افتخارات میثم گلی است.

این ملی پوش مچ اندازی اهل بجنورد نیز قرار است در وزن ۵۵ کیلوگرم برای کشور افتخار آفرینی کند.

شکوفه شجاعی نیز قهرمانی چندین دوره مسابقات کشوری را در کارنامه ورزشی اش دارد اما مهمترین افتخارش قهرمانی در مسابقات مستریونیورس ۲۰۲۳ است.

سرپرست هیات بدنسازی و پرورش اندام خراسان شمالی نیز در این خصوص می گوید: بعد از برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی در اسفند ۱۴۰۲ به میزبانی گلستان، کمیته فنی مچ اندازی اسامی اعضای تیم ملی مچ اندازی بانوان ایران برای اعزام به رقابت های قهرمانی آسیا ۲۰۲۴ اعلام کرد.

عیسی پورنادری می افزاید: میثم گلی از اسفراین در وزن ۷۰کیلوگرم و شکوفه شجاعی از بجنورد در وزن ۵۵کیلوگرم در دوره از رقابت‌ها حضور خواهند داشت.

وی ادامه می دهد: این رقابت ها در رده سنی بزرگسالان از ۲۸ فروردین ماه به مدت ۱۰ روز به میزبانی کیش برگزار می‌شود.

اینک ۲۷ هزار ورزشکار بیمه شده در خراسان شمالی وجود دارد که از این تعداد پنج هزار و ۷۳۴ نفر خانم و مابقی آقا هستند.

استان یک میلیون نفری خراسان شمالی دارای ۵۰ هیات ورزشی است و ۲۲۲ فضای ورزشی برای ورزشکاران در این استان شمال شرق کشور وجود دارد.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره