اخبار برگریده
جمعه, 07 ارديبهشت 1403 05:35

چهارشنبه, 19 شهریور 1399 ساعت 11:40

شرایط پذیرش بین‌المللی ورزش پهلوانی فراهم است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

رییس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی گفت: با تدوین آیین‌نامه‌ها و استانداردسازی‌های لازم، شرایط برای پذیرش بین‌المللی این رشته ورزشی در بخش گروهی و ۶ مهارت انفرادی فراهم شده است.

به گزارش نسیم امروز، مجتبی جوهری در حاشیه مجمع سالیانه هیات ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با همکاری وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک درصدد هستیم تا از ظرفیت ۱۶ استان مرزی کشور برای توسعه و همگانی شدن این رشته ورزشی به شکلی موثر استفاده کنیم.

وی افزود: این ظرفیت ها توسط نیروهای فنی در استان ها و کمیته های زیرمجموعه فدراسیون شناسایی شده است.

جوهری با اشاره به توسعه ورزش زورخانه ای در استان های ساحلی کشور، تصریح کرد: از آنجا که ورزش های ساحلی جایگاه ویژه ای در جهان دارد، راه اندازی و برگزاری مسابقات در رده های سنی نونهالان و نوجوانان ورزش ساحلی زورخانه ای یکی از برنامه های فدراسیون برای شناساندن این ورزش به دنیا است.

وی افزود: بدون شک با توسعه بین المللی این رشته ورزشی خواهیم توانست از حمایت سایر کشورها برای حضور در رقابت های بین المللی بهره مند شویم.

جوهری تصریح کرد: در کنار سیاست های معرفی و پذیرش این رشته ورزشی در جهان، فدراسیون برای نهادینه شدن این رشته ورزشی درصدد است ظرفیت جوانان تحصیل‌کرده و قهرمانان ورزش های زورخانه ای را برای علمی کردن این هدف به کار گیرد.

رییس فدراسیون ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی خاطرنشان کرد: اگرچه زمینه های لازم برای نهادینه کردن این رشته با آموزش و تربیت مربی، داور و مرشد و استانداردسازی فضاهای زورخانه‌ای در دستور کار است ولی باید خانواده ها از نقش خود برای تشویق فرزندان به سمت این رشته باستانی غافل نشوند.

هیات ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی خراسان شمالی افزون بر ۶۰۰ ورزشکار دارد./ ایرنا

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره