اخبار برگریده
پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1403 09:49

یکشنبه, 26 فروردين 1403 ساعت 11:47

پرداخت ۱۴ میلیارد ریال زکات فطریه توسط مردم استان

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیر کل کمیته امداد خراسان شمالی از پرداخت یس اط 14 میلیارد ریال زکات از سوی مردم مومن و نوعدوست این استان خبر داد.

به گزارش نسیم امروز، مجید الهی راد اظهار کرد:‌ واریز اولین مرحله فطریه جمع آوری شده این نهاد به حساب بیماران زمین‌گیر و سخت علاج خراسان شمالی واریز شد و مراحل بعدی پس از دریافت وجوهات مردمی به حساب نیازمندان با اولویت ایتام واریز می شود.

وی در ادامه به طرح «نانینو» در تمامی دستگاه های کارتخوان نانوایی های دولتی سطح استان اشاره کرد و گفت: از مجموع فطریه جمع آوری شده هم‌استانی‌های مبلغ ۵۸۰ میلیون ریال از طریق دستگاهای کارت‌خوان نانوایی ها پرداخت کردند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی تصریح کرد: یکهزار و ۳۰۰ واحد نانوایی استان به پایگاه جمع‌آوری زکات فطریه تبدیل شد و هم استانی‌ها پرداخت زکات فطریه و کفاره خود را از طریق دستگاه کارتخوان‌ نانوایی‌ها انجام دادند.

الهی راد با بیان اینکه هزار و ۵۷ پایگاه ثابت و سیار در استان زکات فطریه را جمع آوری می کنند که تا ۱۰ روز دیگر نیز در این استان فعالیت خواهند کرد گفت: برای تسهیل فرآیند پرداخت فطریه کدهای آسان پرداخت برای مردم پیش‌بینی‌شده است و مردم می‌توانند با شماره‌گیری# ۰۵۸*۸۸۷۷* فطریه خود را پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه همچنین در این راستا شماره کارت به صورت مجازی نیز برای پرداخت فطریه، کفارات عمد و غیر عمد و فطریه سادات پیش‌بینی‌شده است، افزود: شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۵۸۹۶۷ برای فطریه عام، ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۶۷۲۳۲ برای فطریه سادات،۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۷۵۵۰۸ برای کفاره غیر عمد و ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۸۳۷۷۵ برای کفاره عمد در نظر گرفته شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی تصریح کرد: مردم این استان در سال گذشته ۸۰ میلیارد ریال زکات فطریه پرداخت کرده بودند که تمامی این مبالغ صرف هزینه های معیشت نیازمندان شد.

۶۰ هزار خانوار با جمعیتی در حدود ۱۱۲ هزار نفر زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی قرار دارند.

سهم بخش کشاورزی استان ۱.۱ درصد از تولیدناخالص بخش کشاورزی کشور است که مهمترین بخش تولیدی استان بخش کشاورزی است.

سطح اراضی کشاورزی و بایر خراسان شمالی ۴۰۰ هزار هکتار است، کل اراضی استان ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار است که اکنون ۱۳ درصد از این سطح به بخش کشاورزی اختصاص دارد و ۸۷ درصد نیز اراضی غیرکشاورزی است.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمالشرق کشور واقع است که ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره