اخبار برگریده
پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1403 12:30

پنج شنبه, 23 فروردين 1403 ساعت 11:10

مرمت راه‌های عشایری شیروان خراسان‌شمالی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

سرپرست اداره امور عشایری شهرستان شیروان از مرمت ۱۸۰ کیلومتر از راه های عشایری این شهرستان در سال گذشته با ۹ میلیارد ریال اعتبار تیغ زنی و مرمت خبرداد.

به گزارش نسیم امروز، قاسم رضایی اظهارکرد: این عملیات مرمت در بخش های قوشخانه، سرحد و جیرستان انجام شده و ۲ هزار خانوار از خدمات راه ارتباطی مناسب بهره مند شدند.

وی افزود: با توجه به اینکه در سال های اخیر واگذاری اراضی در مسیر ایل راه ها افزایش یافته و تصرف آن از سوی روستاییان موجب مشکلاتی در این راه ها شده بنابراین لازم است برای مرمت و بهسازی آن اعتبارات بیشتری جذب شود.

رضایی خاطرنشان کرد: هر گونه واگذاری در مسیر ایل راه و تخریب آن ممنوع است و برای هر طرحی اگر پیشنهادی شود از ادارات کل خراسان شمالی استعلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه حدود ۴۸۰ کیلومتر راه عشایری در این شهرستان وجود دارد، گفت: مجموع ایل راه های این شهرستان که محل عبور گله های دام عشایر شهرستان های قوچان، فاروج و شیروان به کوه شاه جهان است، هزار و ۱۰۰ کیلومتر در سه مسیر شمالی، جنوبی و میانی را شامل می شود.

عشایر شهرستان شیروان شامل ۱۵ هزار نفر جمعیت با ۲ هزار و ۸۰۰ خانوار در قالب ۹ طایفه، ۳۵۰ هزار راس دام سبک در اختیار دارند.

شهرستان شیروان با ۱۵۷ هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره