اخبار برگریده
یکشنبه, 09 ارديبهشت 1403 02:57

دوشنبه, 28 اسفند 1402 ساعت 08:01

پرداخت تسهیلات ماده ۵۶ به ۲ پروژه راهسازی خراسان شمالی تایید شد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: پرداخت تسهیلات ماده ۵۶ به ۲ پروژه راهسازی استان شامل محور بجنورد- جنگل گلستان و محور بجنورد- سنخواست تایید شد.

به گزارش نسیم امروز، سید علی میرکریمی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: این پروژه‌ها جزو گلوگاه‌های توسعه استان هستند که نقش ارتباطی و ترانزیتی غیرقابل انکاری دارند از این رو برای سرعت دادن به اجرای آن نیاز است بانک ها همکاری و مشارکت فعال داشته باشند.

وی افزود: تکمیل این پروژه ها در زمان مورد انتظار با توجه به هزینه های بالا و کمبود اعتبارات دولتی امکان پذیر نیست، از این رو اخذ مجوز استفاده از تسهیلات ماده ۵۶ برای این پروژه‌ها کار مهمی بود و با توجه به این‌که دولت، بازپرداخت اصل و سود این تسهیلات را تضمین می‌کند و طرف حساب بانک‌ها خود دولت است، بانک‌ها از بابت بازپرداخت تسهیلات نگرانی نخواهند داشت.

طرح احداث باند دوم بهشهر - گرگان - آزادشهر - بجنورد- قوچان بطول ۵۶۴ کیلومتر به عنوان بخشی از کریدور سراسری شرق به غرب است که به دلیل جاذبه های گردشگری شمال کشور و بارگاه علی ابن موسی الرضا (ع) در شمال شرق و به تبع آن عبور سالانه بالغ بر ۲۰ میلیون زائر و مسافر از اهمیت بسزایی برخوردار است که در همین راستا تکمیل باند دوم بجنورد- جنگل گلستان بطول ۱۳۴ کیلومتر که از سال ۱۳۸۹ عملیات اجرایی آن آغاز شد با اولویت و اهمیت بیشتری مورد پیگیری مسوولان قرار گرفت.

تاکنون هفت هزار و ۶۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای این محور هزینه شده و برای تکمیل این طرح ۱۵ هزار میلیارد ریال نیاز است.

میرکریمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ساخت ساختمان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان افزود: مراحل دریافت تسهیلات ماده ۵۶ برای ساخت این ساختمان انجام شده و در مرحله نهایی شدن است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی عنوان کرد: پیشنهاد استان برای استفاده از ظرفیت ماده ۵۶ در حوزه وزارت راه و شهرسازی، پنج پروژه بود که با پیگیری های فراوان در سطح وزارت ۲ پروژه به تایید رسید.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و سالانه میلیون ها مسافر از این استان گذر می کنند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره