اخبار برگریده
شنبه, 29 ارديبهشت 1403 10:34

جمعه, 13 بهمن 1402 ساعت 19:15

امداد رسانی هلال احمر به 1400 نفر گرفتار در برف

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت: امدادگران این جمعیت به یکهزار و ۴۰۰ نفر گرفتار در برف و کولاک جاده‌های استان امداد رسانی کردند.

به گزارش نسیم امروز، ابوالفضل محبان اظهار کرد: امدادگران و نجاتگران هلال احمر استان امروز ، ۲۸۳ خودرو گرفتار در برف و کولاک را رهاسازی کردند.

وی با اشاره به اعزام ۱۶ گروه عملیاتی با جاده ها گفت: ۸۰ نجاتگر در شهرستان‌های برف‌گیر استان یعنی در بجنورد، شیروان، اسفراین، فاروج، مانه و سملقان توانستند در قالب ۱۶ تیم عملیاتی و ۳۰ خودروی عملیاتی نسبت به امدادرسانی اقدام کردند.

بارش برف از عصر امروز (جمعه) در خراسان شمالی آغاز شده و بسیاری از مناطق را سفیدپوش کرده است و هواشناسی خراسان شمالی برای امروز و فردا کاهش محسوس دمای هوا پیش بینی کرده است.

همچنین رییس پلیس راه فرماندهی نیروی انتظامی خراسان شمالی اعلام کرد که گردنه های «امین الله» در مسیر بجنورد – آشخانه و «اسدلی» در مسیر بجنورد- اسفراین به علت بارش برف، کولاک شدید و نبود دید کافی تا اطلاع بعدی بسته شد.

انتقاد راهداری خراسان شمالی از تردد خودروهای بدون زنجیر

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی نیز در این خصوص گفت: متاسفانه قریب به اتفاق رانندگان در جاده های برفی استان با وجود هشدارها زنجبر چرخ ندارند.

حامد معروف اظهار کرد: مشاهدات نشان می دهد ۹۰ درصد از رانندگانی که امشب در شرایط برف و کولاک در محورهای استان تردد دارند بدون زنجیر چرخ سفر می کنند.

وی افزود: این امر کار امدادرسانی راهداران در جاده ها را با مشکل روبه رو کرده و تردد در جاده ها را بسیار کند کرده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی خاطرنشان کرد: این درحالی است که در طرح زمستانه داشتن زنجیر چرخ برای تمام رانندگان الزامی است.

وی افزود: شمار زیادی از رانندگان، اصول بستن زنجیرچرخ را به دلیل تنوع آن در خودروهای مختلف و تمرین نکردن اصول رانندگی در محورهای برون شهری فرا نگرفته اند.

معروف با انتقاد از عدم درک شرایط بحرانی توسط برخی رانندگان در زمان برف، یادآور شد: رانندگان برای تردد در چنین شرایطی حتما بستن زنجیرچرخ را در اولویت قرار دهند.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و سالانه میلیون ها مسافر از این استان گذر می کنند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره