اخبار برگریده
شنبه, 08 ارديبهشت 1403 00:18

سه شنبه, 29 تیر 1400 ساعت 11:15
  • .

کانون‌های مساجد خراسان شمالی رونق می‌گیرد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

تفاهم‌نامه همکاری ستاد کانون‌های مساجد خراسان شمالی با حوزه هنری استان به زودی منعقد می‌شود تا فعالیت‌های فرهنگی و هنری با همراهی بچه‌های مسجد رونق بگیرد.

به گزارش نسیم امروز، اکرم صدیقی‌کلاته رئیس حوزه هنری استان در جلسه بررسی تفاهم‌نامه کشوری فعالیت‌های فرهنگی هنری مشترک بین ستاد فهمای کشور و حوزه هنری و نحوه بومی‌سازی آن در خراسان شمالی با ارزشمند خواندن فعالیت‌های فرهنگی و هنری در مساجد و ضمن حمایت از فعالیت مشترک با کانون‌ها خواستار همکاری و تهیه تفاهم‌نامه استانی با احصاء اولویت‌ها و قابلیت‌های فرهنگی هنری کانون‌ها در نقاط مختلف استان شد.

وی در خصوص آموزش رشته‌های مختلف هنری از جمله سرود و فیلم‌سازی و آموزش تاریخ شفاهی و استعدادیابی در حوزه قلم و داستان‌نویسی بچه‌های مسجد نیز اعلام آمادگی کرد.

هاشم شیرازیان مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد خراسان شمالی نیز در این جلسه از فعالیت 389 کانون در استان خبر داد و گفت: فعالیت‌های کانون‌ها در حوزه‌های مختلف کتابخوانی و تشکیل گروه‌های سرود و تئاتر، طرح تلاوت نور و ترویج فرهنگ انس با قرآن، تولید فیلم و نماهنگ و ...تعریف می‌شود.

وی با اشاره به بهره‌مندی از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری چه در حوزه هنری و چه در کانون‌های مساجد، اظهار کرد: انعقاد تفاهم‌نامه ویژه فعالیت‌های مشترک در خراسان شمالی می‌تواند سبب تربیت نیروهای مستعد و هنرمندان انقلابی شود.

وی هم‌چنین به طراحی سامانه بچه‌های مسجد در قالب 3 شبستان و 12 رواق زیر مجموعه با تعریف 48 برنامه اشاره و خاطرنشان کرد: بر این اساس برای توسعه فعالیت‌ها و اقدامات کانون‌ها این سامانه طراحی شده است و با ثبت فعالیت‌ها در پایان هر سال پس از ارزیابی کانون‌های برتر انتخاب و تقدیر می‌شوند.

لازم به ذکر است، پیش از این و در بهمن ماه 99 تفاهم‌نامه همکاری با مدت اجرای 3 ساله بین حوزه هنری به ریاست «محمد مهدی دادمان» و ستاد فهمای کشور به ریاست حجت‌الاسلام دکتر «حبیب‌رضا ارزانی» به منظور تجمیع ظرفیت‌ها و هم‌افزایی دو نهاد در راستای ارتقاء فرهنگ و هنر و تربیت نیروهای مستعد و انقلابی منعقد شده است.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره