اخبار برگریده
پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1403 15:36

یکشنبه, 19 ارديبهشت 1400 ساعت 14:06
  • .

هم افزایی دستگاه‌های فرهنگی استان جهت تولید آثار فرهنگی هنری

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

رئیس حوزه هنری خراسان شمالی از هم افزایی دستگاه‌های فرهنگی استان جهت تولید آثار فرهنگی هنری خبرداد.

اکرم صدیقی‌کلاته در جلسه هم‌اندیشی با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه حوزه هنری و اداره ارشاد اسلامی استان از دیرباز با یکدیگر تعاملات خوبی داشته‌اند خواستار افزایش همکاری‌های بین این دو دستگاه فرهنگی شد.

وی افزود: هنرمندان در حوزه‌های مختلف همیشه همراه و هم‌پای آرمان‌های انقلاب اسلامی بوده و به صورت خودجوش به اقتضائات جامعه واکنش نشان داده‌اند.

صدیقی کلاته اظهار داشت: با توجه به وجوه اشتراک بین حوزه هنری و اداره فرهنگ و ارشاد می‌توان برای بهبود وضعیت معشیت هنرمندان که منبع درآمدی به جز هنر و تولیدات هنری شان ندارند، گام‌های بیشتری برداشت.

وی به مقوله فرهنگ‌سازی و نقش دستگاه‌های فرهنگی در این خصوص اشاره کرد و افزود: باید با فرهنگ‌سازی مثبت و کارآمد در راستای ارتقای مفاهیم اصیل انسانی و اخلاقی گام برداشت و این تعبیر مقام معظم رهبری در خصوص تشبیه فرهنگ به مثابه هوایی که تنفس می شود، نشان از اهمیت فوق العاده این موضوع عنوان دارد که باید در میان تصمیم‌سازان و سیاست‌گذاران تبیین شود.

رئیس حوزه هنری خراسان شمالی همچنین اعتبارات فرهنگی را مورد ارزیابی قرار داد و گفت: در اولویت نبودن فرهنگ در بخش اعتبارات، آسیب جدی به این حوزه وارد می‌کند، کاهش اعتبارات فرهنگی در سال گذشته هر دو دستگاه را مجبور به کاستن فعالیت‌های مختلف خود کرد به طوری که گاهی برخی رویدادها نیز برگزار نشد.

صدیقی‌کلاته تصریح کرد: شرایط سخت و طاقت فرسای کرونا ما را به سمت تولید کیفی سوق داد و باعث نشد قطار برنامه‌های فرهنگی و هنری از حرکت خود بازماند.

در ادامه این جلسه حسین فرخنده مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان شمالی نیز ضمن تبریک و آرزوی توفیق برای سرکار خانم صدیقی بابت ریاست حوزه هنری خراسان شمالی گفت: هر تغییری پویایی و نشاطی خاصی را در مجموعه ایجاد می‌کند که البته در ابتدای کار کاملا محسوس خواهد بود و ان‌شاءالله که تداوم داشته باشد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه حوزه هنری و فرهنگ و ارشاد اسلامی دارای اهداف و ابزار مشترک هستند می‌توانند فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی مشترک انجام و هم‌افزایی بین دستگاهی را افزایش دهند.

فرخنده گفت: یک از مشکلات اساسی در فعالیت‌های فرهنگی موازی‌کاری و جزیره‌ای عمل کردن دستگاه‌هاست که بحمدالله بین فرهنگ و ارشاد و حوزه هنری، نبود هماهنگی کمتر دیده شده است.

وی ادامه داد: امکانات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چه در مرکز استان و شهرستان‌ها همچون قبل در اختیار حوزه هنری است و در بخش‌های مختلف از جمله تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها باید هم‌پوشانی و هم‌افزایی بین دو دستگاه تقویت شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به کمبود اعتبارات فرهنگی، گفت: خیلی از اقدامات جامعه فرهنگی و هنری مثل آثار تولیدی و افتخارات کسب شده در سال گذشته جبران نشد و امیدواریم امسال بودجه به نوعی باشد تا بتوانیم جبران مافات کنیم.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره