اخبار برگریده
یکشنبه, 09 ارديبهشت 1403 20:26

دوشنبه, 28 فروردين 1402 ساعت 21:13

چهره برتر هنر انقلاب اسلامی در خراسان شمالی معرفی شد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

با برکزاری آیین اختتام هفته هنر انقلاب اسلامی چهره برتر هنر انقلاب اسلامی ۱۴۰۱ در خراسان شمالی معرفی شد.

به گزارش نسیم امروز، شامگاه دوشنبه ۲۸ فروردین ماه در آیین اختتام هفته هنر انقلاب اسلامی، «یونس محمدی» فیلم‌ساز و مستندساز بین‌المللی این استان به عنوان چهره برتر هنر انقلاب اسلامی خراسان شمالی در سال ۱۴۰۱ معرفی و تجلیل شد.

در ابتدای این مراسم، رئیس حوزه هنری خراسان شمالی بر ضرورت توجه به پرده‌خوانی در حوزه نوجوانان استان تاکید کرد و گفت: ادارات شهرستانی زمینه پرده‌خوانی‌های مختلف را بین نوجوانان فراهم کنند تا بتوانند زندگی شهداء و حماسه‌سازان را به نمایش بگذارند.

اکرم صدیقی کلاته اظهار کرد: خوشبختانه سال گذشته حوزه هنری استان خراسان شمالی توانست سند تحول خود را با عنوان«روایت زندگی جهادی» را به تصویب برساند که این اتفاق نقشه راه فعالیت‌های این حوزه در طی ۳ سال آینده شد.

وی افزود: با همین موضوع و جریان دنبال قالبی بودیم تا بتوانیم بصورت ویژه در حوزه نوجوانان نیز فعالیت کنیم که خوشبختانه پرده‌خوانی و نقالی زندگی شهداء و حماسه‌سازان با کمک اداره کل آموزش و پرورش و بنیاد شهید استان کلید خورد.

پس از این سخنان بود که برنامه‌های جنبی این آیین شروع شد و نخستین آن‌ها، قرائت سروده‌های مرتضی گریوانی یکی از شاعران برجسته استان بود.

این آیین سپس با اجرای پرده‌خوانی توسط دختران نوجوان گروه اصیلا با موضوع روایت داستان حماسی تحفه گل همراه شد که تحسین حضار را به دنبال داشت.

پس از آن، فیلم کوتاه غریبه از تولیدات حوزه هنری استان به اجرا درآمد و شایان آدینه‌زاده سرپرست گروه غوغا به دف‌نوازی پرداخت.

لازم به ذکر است که در خلال این برنامه‌ها، هنرمندان نقاش استان نیز مشغول به طراحی چهره شهید احمد متوسلیان با تکنیک آزاد بودند که توجه حاضران در آیین را به خود جلب کرده بودند.

سپس استاد حسین ولی‌نژاد از بخشی‌های مطرح استان با هنرنمایی خود حال و هوای دیگری به محفل بخشید و پایان بخش برنامه‌های جنبی این آیین بود تا نوبت به معرفی نفرات برتر برسد.

در ابتدای بخش تقدیر و تجلیل، نام استاد حسین ولی‌نژاد بعنوان پیشکسوت هنر انقلاب اسلامی در سال ۱۴۰۱ قرائت شد و وی مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفت.

در نهایت نیز نوبت به معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامی خراسان شمالی در سال ۱۴۰۱ رسید که نام «یونس محمدی» فیلمساز و مستندساز بین‌المللی استان قرائت شد که پس از تقدیر و تجلیل از وی، دقایقی را به بیان احساسات خود پرداخت.

یادآور می شود در این مراسم مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، مدیر کل دفتر امور اجتماعی استانداری، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مدیرکل تبلیغات اسلامی، رئیس ستاد کانون‌های مساجد خراسان شمالی و مسئول قرارگاه صاحب الامر خراسان شمالی نیز حضور داشتند و نهایتا به ضیافت افطاری منتج شد تا هنرمندان و مدعوین این آیین، میهمان حوزه هنری خراسان شمالی در ماه مهمانی خدا باشند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره