اخبار برگریده
یکشنبه, 09 ارديبهشت 1403 22:20

سه شنبه, 26 دی 1402 ساعت 11:06

تجهیز مراکز درمانی خراسان‌شمالی به ۲۵ دستگاه جدید دیالیز

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی گفت: مراکز درمانی استان با هدف ارایه خدمات بهتر به بیماران کلیوی به ۲۵ دستگاه جدید دیالیز مجهز شد.

به گزارش نسیم امروز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی، دکتر جواد شاهین فر روز سه شنبه اظهار کرد: این دستگاه ها برای توسعه مراکز دیالیز امام حسن (ع) بجنورد، بیمارستان امام علی (ع) بجنورد، بیمارستان امام خمینی (ره) شیروان و راه اندازی مراکز دیالیز راز و جرگلان و بیمارستان جاجرم اختصاص یافت.

وی افزود: پیش از این سه مرکز بیمارستان امام علی(ع) بجنورد، بیمارستان امام خمینی(ره) شیروان و مرکز درمانی جوادالائمه(ع) دیالیز بیماران استان را انجام می دادند.

به گفته شاهین فر؛ اکنون ۳۰۸ بیمار دیالیزی زیرپوشش خدمات درمانی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی یادآور شد: ارایه تمامی خدمات درمانی در مراکز دیالیز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان رایگان انجام می‌شود.

وی گفت: تاکنون هفت هزار و ۲۲ بیمار خاص و سرطانی در استان شناسایی و در سامانه اختصاصی این دانشگاه برای بهره‌مندی از خدمات صندوق بیماران خاص ثبت شده است.

بر اساس تعریف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، چهار بیماری تالاسمی، هموفیلی، دیالیز و ام اس در زمره بیماران خاص قرار می‌گیرند.

بیماری‌های سرطان، پیوند کلیه، دیابت، اوتیسم، ای بی را در دسته بیماری‌های سخت درمان دسته‌بندی می‌کنند.

خراسان شمالی دارای ۱۱ بیمارستان و هزار و ۴۴۴ تخت بیمارستانی است و هم اکنون پنج هزار نفر در حوزه سلامت این استان خدمت رسانی می کنند.

در این استان یک میلیون نفری، ۳۶۰ پزشک عمومی و ۲۵۰ پزشک متخصص فعالیت دارند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره