اخبار برگریده
یکشنبه, 09 ارديبهشت 1403 15:23

دوشنبه, 02 بهمن 1402 ساعت 08:54

برخورداری 40 هزار نفر از خدمات رایگان پزشکی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مسوول اردوهای جهادی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از برخورداری ۴۰ هزار نفر در روستاهای محروم استان در ۹ ماهه امسال از خدمات رایگان بهداشتی و درمانی خبرداد.

به گزارش نسیم امروز، جواد اکبری فر اظهار کرد: ۱۱ گروه جهادی پزشکی در این بازه زمانی به روستاهای کم برخوردار استان اعزام شدند تا خدمات بهداشتی و درمانی رایگان به این افراد ارایه دهند.

وی افزود: در هر یک از این گروه های جهادی؛ پزشک عمومی، دندانپزشک، ماما و کارشناس بهداشت خانواده حضور دارند.

مسوول اردوهای جهادی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: همچنین جدای از این خدمات، داروهای مورد نیاز روستاییان استان نیز به صورت رایگان تهیه و تحویل شد.

اکبری فر یادآور شد: همچنین امسال برنامه های متنوعی نیز در راستای جوانی جمعیت و جلوگیری از سقط جنین در مناطق محروم اجرا شده است.

وی در خصوص چگونگی شناسایی مناطق محروم خراسان شمالی برای ارایه خدمات، گفت: مناطق اولویت دار برای ارایه خدمات درمانی رایگان براساس نقشه ای که معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان تهیه کرده، مشخص می شود.

مسوول اردوهای جهادی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی یادآور شد: به زودی نیز اردوی جهادی علوم پزشکی برای ارایه خدمات بهداشتی و درمانی در روستای «گوی نیک» رازوجرگلان برگزار می شود.

اکنون پنج هزار نفر در حوزه سلامت خراسان شمالی خدمت رسانی می کنند و در این استان، ۳۶۰ پزشک عمومی و ۲۵۰ پزشک متخصص فعالیت دارند.

خراسان شمالی در شمالشرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره