اخبار برگریده
یکشنبه, 09 ارديبهشت 1403 01:27

چهارشنبه, 13 دی 1402 ساعت 14:05
  • .

اجرای فیبر نوری منازل و کسب و کارها نیازمند ۷۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

معاون راهبردی و توسعه بازار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: اجرای کامل طرح فیبر نوری منازل و کسب و کارها در کشور ۷۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

به گزارش نسیم امروز ، مهدی روحانی نژاد در جمع خبرنگاران بجنورد اظهار کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مشوق های لازم در اختیار اپراتور ها قرار می دهد که مردم با کمترین هزینه خدمت فیبر نوری (FTTX) را دریافت کنند به گونه ای که به ازای هر خانواده متفاضی دریافت،۲۰ میلیون ریال مشوق به اپراتور تعلق می گیرد.

وی با بیان اینکه دولت تلاش دارد تا مردم با کمترین هزینه بهترین خدمت را دریافت کنند، افزود: خانواده ها با خرید مودم این خدمت را دریافت می کنند و در این طرح سرعت اینترنت تا هزار مگابیت در ثانیه می رسد که ۸۰ برابر وضعیت موجود است.

معاون راهبردی و توسعه بازار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ادامه داد: تاکنون چهار هزار کیلومتر فیبر نوری در حدود ۲۰۰ شهر اجرا شده است.

اینترنت فیبر نوری (FTTX) مبتنی‌بر کابل‌های فیبرنوری است؛ در این سیستم از کابل‌های مسی یا خطوط تلفن استفاده نمی‌شود و به جای آن، کابل‌های فیبرنوری انتقال‌دهنده اطلاعات هستند.

به دلیل استفاده اینترنت فیبرنوری از سیگنال‌های نوری، کیفیت و سرعت بیش‌تری نسبت به ADSL و VDSL دارد و می‌تواند یک کیفیت و سرعت را بدون در نظر گرفتن فاصله کاربر تا سرویس‌دهنده ارایه دهد. فیبرنوری می‌تواند سرعت‌های دانلود و آپلودی بیش از یک گیگابیت ارائه کند.

افزایش تعرفه اینترنت برای ترافیک بین المللی است

روحانی نژاد درباره افزایش تعرفه اینترنت نیز گفت: افزایش ۳۴ درصدی در تعرفه اینترنت پس از ۶ سال اتفاق افتاده است و اپراتورها از سال ۹۶ افزایشی در تعرفه این خدمت نداشتند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه پایین بودن تعرفه ها در خدمات رسانی تاثیر داشته و رتبه جهانی ایران در اینترنت سیار مناسب نیست، بررسی لازم برای ارایه خدمات بهتر انجام و تعرفه ها افزایش یافت.

معاون راهبردی و توسعه بازار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تصریح کرد: افزایش تعرفه برای ترافیک بین الملل بوده و برای ترافیک داخل افزایش قیمتی رخ نداده است.

به گزارش ایرنا تعرفه های اینترنت با درخواست اپراتورها و با پذیرش شروط سازمان تنطیم مقررات و ارتباطات رادیویی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ۳۴ درصد افزایش یافت.

در این باره اعلام شده است که افزایش قیمت هیچ بسته اینترنتی از سوی اپراتورهای تلفن همراه نباید بیش از ۳۴ درصد باشد.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره