اخبار برگریده
یکشنبه, 09 ارديبهشت 1403 04:08

چهارشنبه, 13 دی 1402 ساعت 10:06
  • .

امضاء قرارداد اجرای طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کارها در بجنورد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

قرارداد اجرای طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کارها (FTTX) در آیینی با حضور معاون راهبردی و توسعه بازار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در شهر بجنورد امضا شد.

به گزارش نسیم امروز، مدیرکل فناوری و ارتباطات خراسان شمالی در این آیین اظهار کرد: طرح فیبر نوری منازل و کسب و کارها (FTTX) یکی از روش‌های دسترسی به اینترنت ثابت است که به جای تمام یا بخشی از کابل مسی از کابل‌های فیبر نوری بهره می‌برد.

سیدعلی مرتضوی افزود: توسعه شبکه فیبرنوری و ایجاد زیرساخت ارتباطی مناسب و دسترسی مردم به ارتباطات پرسرعت، با کیفیت و امن از اهداف اصلی اجرای این طرح است.

وی خاطرنشان کرد: دستاوردی که تغییر فناوری از سیم مسی به فیر نوری به ارمغان می‌آورد این است که دیگر با محدودیت پهنای باند مواجه نخواهیم بود زیراکه فیبر نوری با پهنای باند بالا، فرصتی استثنایی برای ارایه خدمات و کاربردهای جدید ایجاد کرده است.

مرتضوی با بیان اینکه تمامی خانوارهای شهر بجنورد از این طرح بهره مند می شوند، گفت: برای این طرح بیش از ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه می شود و زمان اجرای آن ۶ ماه پیش بینی شده است.

قرارداد اجرای طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کارها (FTTX) بین شهرداری بجنورد و شرکت ارتباطات شاتل در راستای هوشمندسازی این شهر به امضا رسید.

دیدار با استاندار خراسان شمالی، شرکت در آیین انعقاد قرارداد طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کارها (FTTX) بجنورد و شرکت در جلسه کنترل طرح و وضعیت فیبر نوری شیروان از برنامه های سفر یکروزه معاون راهبردی و توسعه بازار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به خراسان شمالی است.

براساس سرشماری سال ۹۵ شهر بجنورد ۶۷ هزار و ۳۳۵ خانوار و ۲۲۸ هزار و ۹۳۱ نفر جمعیت دارد.

ضریب نفوذ اینترنت ثابت و سیار در استان ۱۴۰.۳۳ درصد است و بیش از یک میلیون و ۲۲۹ هزار مشترک اینترنت ثابت و سیار در این خطه وجود دارد.

آخرین ویرایش در یکشنبه, 17 دی 1402 ساعت 06:35
Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره