اخبار برگریده
یکشنبه, 09 ارديبهشت 1403 12:00

چهارشنبه, 04 بهمن 1402 ساعت 08:41
  • .

راه اندازی سه سایت جدید اینترنت پرسرعت در خراسان‌شمالی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی از راه اندازی و ارتقای سه سایت جدید اینترنت پرسرعت با ۱۱۰ میلیارد ریال اعتبار در سه روستای استان خبر داد.

به گزارش نسیم امروز، سیدعلی مرتضوی اظهار کرد: سایت های جدید در روستاهای "حاج حسین" شهرستان مانه و "اترآباد علیا" بجنورد راه اندازی و ارتقای فناوری نیز در روستای" عراقی" اسفراین محقق شد.

وی افزود: اعتبارات این طرح از محل خدمات اجباری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (USO) تامین شده است.

مرتضوی خاطرنشان کرد: با راه اندازی و ارتقای این سه سایت جدید اکنون حدود ۹۶ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار خراسان شمالی به اینترنت پر سرعت و شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

وی با تاکید بر اینکه زمینه توسعه بیش از پیش روستاها با اتصال به شبکه ملی اطلاعات محقق می شود، افزود: توسعه و تکمیل پوشش ارتباطات روستایی با هدف فرصت برابر دسترسی برای همه مردم از ظرفیت فضای مجازی از اولویت های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای تحقق عدالت اجتماعی است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی یادآور شد: براساس آخرین اطلاعات فصلنامه آماری سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور؛ خراسان شمالی با وجود بیش از یک میلیون و ۱۶۲ هزار مشترک پهن باند سیار و افزایش ۳۲ درصدی ضریب نفوذ این شاخص در دولت، جایگاه سوم کشوری را دارد.

ضریب نفوذ اینترنت ثابت و سیار در استان ۱۴۰.۳۳ درصد است و بیش از یک میلیون و ۲۲۹ هزار مشترک اینترنت ثابت و سیار در این خطه وجود دارد.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره