اخبار برگریده
پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1403 06:21

چهارشنبه, 31 خرداد 1402 ساعت 15:48
  • .

زنجیره علمی در خراسان شمالی ناقص است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی گفت: زنجیره علمی در خراسان شمالی ناقص است که جذب دانشجو در رشته‌های ارشد و دکترا باعث می‌شود که فاصله حوزه تولید علم با استان‌های دیگر کاهش پیدا کند.

به گزارش نسیم امروز، محمد وحیدی، رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی ظهر امروز در همایش روز ملی بسیج اساتید به مناسبت سالروز شهادت شهید چمران اظهار کرد: شهید مصطفی چمران خودش را در مسیر باورها ساخته بود و علی‌رغم ظرفیت‌های سیاسی و اجتماعی که داشت، در خط مقدم جانش را فدا کرد تا از کشورش دفاع کند.

وی گفت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، شهید چمران الگوی تمام اساتید در کشور هستند، زیرا در مسیر تعهداتش ایستاد و جانش را فدا کرد.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی افزود: رویکردهای تحولی دولت در حوزه آموزش عالی کشور مبتنی بر تصمیم‌هایی است که در استان‌های ضعیف به لحاظ پایه‌های شکل‌گیری آموزش است.

وحیدی گفت: زنجیره ارزش در حوزه علم نیز وجود دارد که سلسله‌مراتب علم تا تحصیلات تکمیلی نخبگان دانشگاهی است که با وجود مقاطع تحصیلی ارشد و دکترا در یک دانشگاه باعث می‌شود که دانشجوی نخبه در استان بماند و برای ادامه تحصیل به خارج از استان جابه‌جا نشود و زنجیره علم قطع نشود.

نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه زنجیره علمی در خراسان شمالی ناقص است، گفت: با جذب دانشجو در رشته‌های ارشد و دکترا باعث می‌شود که فاصله حوزه تولید علم با استان‌های دیگر کاهش پیدا کند و دانشگاه‌های خراسان شمالی در گروه جایگاه‌های بالای علمی در کشور قرار بگیرند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره