اخبار برگریده
سه شنبه, 18 ارديبهشت 1403 01:29

چهارشنبه, 15 آذر 1402 ساعت 14:23
  • .

دانشجویان برای قطع وابستگی کشور نقش آفرینی کنند

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

استاندار خراسان شمالی با اشاره به پیشرفت های قابل توجه کشور از دانشجویان خواست برای قطع وابستگی کشور نقش آفرینی کنند.

به گزارش خبرنگار نسیم امروز، محمدرضا حسین نژاد در جمع دانشجویان دانشگاه کوثر به مناسبت روز دانشجواظهار کرد: دانشجوی متخصص، وابستگی های نظام به خارج از کشور را از بین برده است و این قشر می تواند جامعه را بسازد و نقش آفرین باشد.

وی با بیان اینکه پیشرفت های حاصل شده در زمینه های مختلف باید برای مردم و جامعه بازخوانی و تبیین شود افزود: دانشجوی ما فریب استکبار را نمی خورد و در ادامه راه دانشجویان شهید حادثه ۱۶ آذر، همواره نقش آفرین خواهد بود.

حسین نژاد با اشاره به اتفاقات ۱۶ آذر و نامگذاری روز دانشجو افزود: دانشجویان باید مراقب کارشکنی ها و توطئه های دشمن باشند، البته دانشجویان ما در چهار دهه پیش، همواره استکبار ستیری و دشمن شناسی را به خوبی به اثبات راسانده اند.

وی با بیان اینکه دشمن در تلاش برای آسیب زدن و خدشه به اتحاد و انسجام مردم ما است گفت: دانشجویان در حفظ انسجام در جامعه و نیز ایجاد اتحاد نقش ارزنده دارند، این قشر در دوران طاغوت، به ندای امام (ره) لبیک گفته و با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی به پیروزی انقلاب کمک کردند.

حسین نژاد گفت: دشمن برای برهم زدن اتحاد و انسجام میان دانشجوان، افرادی را به عنوان اسوه معرفی می کنند که علیه نظام بودند اما الگوی ما آن مادر ۶ شهید و زنان توانمند پایبند نظام است.

وی با بیان اینکه دشمن ارزش های نظام اسلامی و انقلاب را نشانه گرفته است افزود: شعار « زن، زندگی، آزادی» با شیطنت دشمن و به صورت پوشالی مطرح شد، این شعار به هیچ عنوان تامین کننده منافع زنان سرزمین ما نیست.

استاندار خراسان شمالی به مناسبت روز دانشجو، از بخش های مختلف دانشکده پرستاری بجنورد از جمله مرکز مهارت های بالینی، مرکز مهارت های پایه بالینی و اتاق عمل، مهارت های پایه بالینی پرستاری، مهارت های پایه بالینی زنان و مامایی، مرکز نشانه شناسی معاینات فیزیکی و مرکز مهارت های جراحی بازدید کرد.

حدود ۳۰ هزار نفر دانشجو در مراکز مختلف خراسان شمالی مشغول به تحصیل هستند.

۱۶ آذر روز دانشجو به یاد سه دانشجو مصطفی بزرگ‌نیا ، احمد قندچی و مهدی شریعت‌رضوی که هنگام اعتراض به دیدار رسمی ریچارد نیکسون معاون رییس‌جمهور وقت آمریکا و همچنین از سرگیری روابط ایران با انگلیس، در تاریخ ۱۶ آذر ۱۳۳۲ (حدود چهار ماه پس از کودتای ۲۸ مرداد همان سال) در دانشگاه تهران به شهادت رسیدند، گرامی داشته می‌شود.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره