اخبار برگریده
یکشنبه, 09 ارديبهشت 1403 22:22

یکشنبه, 26 آذر 1402 ساعت 09:04
  • .

اکثر جوانان آمریکایی خواستار انحلال رژیم صهیونیستی هستند

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که بیش از نیمی از جوانان آمریکایی ۱۸ تا ۲۴ ساله شرکت‌کننده در آن معتقدند که بحران جاری در غزه باید با انحلال رژیم صهیونیستی و واگذاری فلسطین اشغالی به حماس و مردم فلسطین حل شود.

به گزارش نسیم امروز به نقل از ایرنا به نقل از راشا تودی، نظرسنجی هاروارد - هریس که این هفته انجام شد، نشان داد که ۵۱ درصد از جوانان آمریکایی معتقدند که رژیم صهیونیستی باید برچیده شود، در حالی که ۳۲ درصد طرفدار راه حل ۲ دولتی و فقط ۱۷ درصد از شرکت‌کنندگان در آن معتقدند که کشورهای عربی باید برای پایان درگیری، فلسطینی‌ها را در خود جذب کنند.

در همین حال این نظرسنجی مشخص کرد که در بحبوحه جنگ ادامه‌دار (رژیم) اسرائیل و حماس، شکاف عمیقی بین نسل جوان آمریکا با بزرگسالان آمریکایی در مورد مسائل مربوط به اسرائیل و یهودیان به وجود آمده است.

همچنین بر اساس نتایج این نظرسنجی معلوم شد که به عقیده دو سوم شرکت‌کنندگان، یهودیان ستمگر هستند.

پیشتر تارنمای آمریکایی آکسیوس با استناد بر گزارش سازمان پروژه داده‌های رویدادها و مکان درگیری‌های مسلحانه (ACLED) نوشت شهرهای سراسر آمریکا شاهد حضور صدها تن از معترضان به جنگ غزه بوده‌اند.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که به‌ویژه جوان‌ترها در آمریکا، از زمان آغاز درگیری غزه ،همدردی بیشتری با فلسطینی‌ها کرده‌اند.

بر اساس گزارش آکسیوس، سازمان َACLED تظاهرات را در سه طبقه‌بندی قرار داده است که شامل تظاهرات در حمایت از غیرنظامیان صهیونیست، تظاهرات در حمایت از فلسطینی‌ها با پیام حمایت از دولت و غیرنظامیان فلسطینی، محکومیت اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه و شهرک سازی‌ها در کرانه باختری و نیز تظاهرات‌هایی است که خواستار صلح هستند و در آنها از هیچ‌یک طرف‌های درگیر حمایت نمی‌شود یا محکوم نمی‌شوند.

این داده‌ها نشان داد که حملات رژیم صهیونیستی علیه غزه بر تعداد تظاهرات‌هایی که در حمایت از فلسطین برگزار شده است افزوده و از تظاهرات در حمایت از غیرنظامیان صهیونیستی پیشی گرفته است.

به گزارش ایرنا، در تازه‌ترین مورد از تظاهرات‌ها در آمریکا به‌دنبال جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و تداوم حمایت دولت واشنگتن از رژیم اسرائیل، روز شنبه ۱۸ آذر هزاران معترض حامی فلسطین در نیویورک به خیابان‌ها آمدند و وتوی آمریکا درباره قطعنامه آتش‌بس سازمان ملل را محکوم کردند.

به گزارش روزنامه نیویورک‌تایمز، در این تظاهرات که «وال استریت را تعطیل کن» نام داشت، هزاران تن از حامیان فلسطین به خیابان‌های منهتن آمدند تا خواستار پایان‌دادن به حمایت امریکا از رژیم صهیونیستی شوند.

معترضان شعارهایی از جمله «فلسطین را آزاد کن» سر دادند و اقدامات آمریکا و حمایت مالی آن از رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

در نشست عصر جمعه ۱۷ آذر شورای امنیت سازمان ملل، قطعنامه پیشنهادی امارات متحده عربی به رای گذاشته شد که از ۱۵ عضو شورای امنیت ۱۳ عضو رای موافق، یک عضو رای مخالف و انگلیس رای ممتنع داد.

آمریکا به‌عنوان عضو دائم شورای امنیت، قطعنامه پیشنهادی امارات متحده عربی را برای برقراری آتش‌بس در نوار غزه به‌رغم کسب ۱۳ رای موافق وتو کرد.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره