اخبار برگریده
پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1403 03:36

چهارشنبه, 03 آبان 1402 ساعت 14:19

تاکید مدیرکل پدافند خراسان‌شمالی از انتقال انبارهای نفت به خارج از شهر

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری خراسان شمالی گفت: وجود انبارهای نفت در شهر بجنورد یکی از دغدغه‌ها و نگرانی‌های شهروندان محسوب می شود که باید به خارج از شهر منتقل شود.

به گزارش نسیم امروز، طاهر رستمی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: انبارهای نفت بجنورد با توسعه شهر در محدوده مسکونی قرار گرفت و انتقال این انبارها به دغدغه مردم این مناطق تبدیل شده است.

وی افزود: انتقال و خارج کردن این انبارها نیازمند ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار و امری زمان بر است، در این زمینه شرکت نفت می تواند از محل مولدسازی مکان این انبارها نسبت به تامین هزینه ها اقدام کند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خراسان شمالی خاطرنشان کرد: با این وجود تدابیر و ضوابط پیشگیرانه لازم برای ارتقای ایمنی انبارهای سوخت انجام شده تا احتمال وقوع حادثه کاهش یابد.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه پدافند غیرعامل حوزه بسیار گسترده ای را شامل می شود گفت: امروزه، تهدیدات در حوزه زیستی، شیمیایی و سایبری تهدیدهای بزرگ شناخته می شود که در استان در این زمینه برنامه و تدابیر لازم اندیشه شده است.

رستمی تصریح کرد: سند جامع پدافند غیر عامل استان به عنوان نسخه کامل از فرصت ها و تهدید های استان تدوین شده است و در این استان ۲۰۰ دارایی قابل حفاظت، مهم و حساس به لحاظ پدافندغیرعامل شناسایی شد.

وی گفت: در حوزه سایبری، یک آسیب پذیری در استان استفاده مشترک از اینترنت اتوماسیون اداری است که در این زمینه ۶۰ درصد از ادارات، اینترنت را منفک کردند.

مدیرکل پدافندغیرعامل استانداری خراسان شمالی با اشاره به اینکه تجهیز فیبر نوری به عنوان پدافندغیرعامل مورد نیاز است افزود: با اجرای فیبر پروتکشتن در استان در تمام شهرستان رینگ فیبر نوری برقرار شده است.

وی وجود شرکت پتروشیمی خراسان واقع در شهرستان بجنورد را فرصت اقتصادی و تهدید به لحاظ پدافندغیرعامل عنوان کرد و گفت: در این زمینه ایمنی در این مجموعه صنعتی رصد شده و رزمایش های مختلف انجام شده است.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره