اخبار برگریده
پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1403 04:57

یکشنبه, 07 خرداد 1402 ساعت 12:38
  • .

سیل‌ به آثار تاریخی خراسان شمالی خسارتی وارد نکرد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان‌شمالی گفت: سیل شب گذشته خسارتی به آثار و ابنیه تاریخی استان وارد نکرده است.

به گزارش نسیم امروز، محمدرضا قهرمانیان اظهار کرد: در پی وقوع بارش‌ها و سیلاب شب گذشته، خسارات چندانی به ابنیه تاریخی استان وارد نشده و تنها حمام و مسجد تاریخی روستای "استاد" در فاروج دچار کمی آبگرفتگی شد.

وی افزود: پیش از این با توجه پیش‌بینی شدت بارش در خراسان شمالی، اقدامات حفاظتی و پیشگیرانه در مکان‌های تاریخی که در معرض خطر بودند، انجام شد.

قهرمانیان با اشاره به آغاز عملیات اجرایی مرمت "سبزه میدان" بجنورد و "رباط عشق" گرمه، گفت: مرمت بافت تاریخی "سبزه میدان" بجنورد با هشت میلیارد ریال و کاروانسرای "رباط عشق گرمه" نیز با پنج میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال اعتبار آغاز شده است.

وی اضافه کرد: "سبزه‌میدان" بجنورد متشکل از یک کاروان‌سرا، حمام، راسته‌بازار و چند قهوه خانه از آثار دوره قاجار است که در این مرحله مرمت، سقف حجره‌ها، جداره‌های کاروان‌سرا، اجرای اندود در جداره‌های کاروان‌سرا و اجرای سر درب و در چوبی غرفه‌ها اجرا خواهد شد.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان‌شمالی خاطرنشان کرد: "رباط عشق" نیز از مجموعه رباط‌های راه تاریخی جرجان به نیشابور است که مرمت دیواره‌های سنگی، طاق های سنگی و آواربرداری به‌منظور خواناسازی پلان در این مرحله انجام می‌شود.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره