اخبار برگریده
جمعه, 31 فروردين 1403 02:05

پنج شنبه, 19 آبان 1401 ساعت 09:08
  • .

بناهای تاریخی خراسان شمالی مرمت می شود

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی از مرمت بناهای تاریخی این استان در سال جاری خبرداد.

به گزارش نسیم امروز، محمدرضا قهرمانیان اظهارکرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۴ اثر تاریخی استان با ۴۰ میلیارد ریال اعتبار مرمت شده است.

وی افزود: ۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای مرمت و کاوش های باستان شناسی استان در بودجه امسال مصوب شد که با این میزان اعتبار بسیاری از بناهای تاریخی استان مرمت می شود.

قهرمانیان تصریح کرد: همچنین با این هزینه کرد برخی آثار تاریخی تعیین حریم و اقدامات لازم برای نصب تابلوی معرفی، مطالعه و کاوش باستان شناسی انجام می شود.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی خراسان شمالی گفت: اولویت مرمت آثار تاریخی به صورت مستمر و براساس خواسته های مردم انجام می شود که مرمت آثاری همچون عمارت مفخم، شهر بلقیس، مقبره شهدا، رباط قلی، رباط عشق و حمام قلعه خان در اولویت قرار دارند.

وی با بیان اینکه سالانه ۴۰ درصد آثار تاریخی خراسان شمالی مرمت می شود عنوان کرد: طبق تفاهم نامه اوقاف با این اداره کل؛ امسال بخشی از مرمت بقاع متبرکه و امامزاده های استان نیز در دستور کار قرار دارد.

تاکنون ۷۱۳ اثر تاریخی خراسان شمالی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده که از این تعداد ۵۲۵ اثر تاریخی، ۵۳ اثر طبیعی، ۱۰۹ اثر ناملموس و ۲۶ اثر منقول تاریخی است.

استان خراسان شمالی با داشتن هزار و ۲۰۰ اثر تاریخی شناسایی شده در شمال شرق کشور قرار دارد و سالانه پذیرای میلیون ها مسافر، گردشگر و زائر امام هشتم (ع) است که از این خطه گذر می کنند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره