اخبار برگریده
جمعه, 14 ارديبهشت 1403 14:30

پنج شنبه, 17 فروردين 1402 ساعت 10:04
  • .

تاکید معاون استاندار بر لزوم بهره گیری از نخبگان برای مهار تورم

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی گفت: باید از توان علمی نخبگان و شرکت‌های دانش بنیان برای مهار تورم بهره گرفت.

به گزارش نسیم امروز، ناصر فخر موحدی در نشست کارگروه اقتصاد، اشتغال و سرمایه گذاری استان اظهار کرد: مهار و کنترل تورم مورد تاکید مقام معظم رهبری نیازمند تلاش همه جانبه است و باید مدیران در این راستا حرکت کنند.

وی افزود: رییس جمهور بر افزایش کمی و کیفی شرکت های دانش بنیان تاکید کرده است و نخبگان و اهل فن بدلیل توان علمی بالا نقش مهمی در این رویکرد دارند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی خاطرنشان کرد: بخشی از تحقق اهداف مربوط به مهار تورم و رشد تولید منوط به تلاش دستگاه ها برای تحقق تعهد ایجاد اشتغال است و در این باره اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان باید تعهد دستگاه های اجرایی و راستی آزمایی در این زمینه را بررسی کند.

عوامل نرخ تورم باید شناسایی شود

مدیر گروه آموزشی اقتصاد دانشگاه بجنورد هم در این نشست با بیان اینکه بالا بودن نرخ تورم در جامعه عوامل مختلف دارد که باید شناسایی و بررسی شود هر چند که درباره شناسایی این عوامل به خوبی کار نشده است.

روح الله بابکی اظهار کرد: برای مهار تورم باید از درآمدهای غیرنفتی کمک گرفت و درآمدهای نفتی را در زیرساخت ها و توسعه آن هزینه کرد.

وی با تاکید بر لزوم بخش خصوصی و ضرورت ایجاد شرایط برای فعالیت بیشتر بخش غیردولتی گفت: باید با پرداخت تسهیلات و حمایت از بخش خصوصی شرایط افزایش فعالیت و حضور بخش غیردولتی در جامعه فراهم شود.

مدیر گروه آموزشی اقتصاد دانشگاه بجنورد، جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی، بهبود فضای کسب و کار و حمایت از تولید را از دیگر عوامل مهم برای مهار تورم در جامعه عنوان کرد.

کارشناسان اقتصادی، عقب ماندگی در زیرساخت ها به خصوص در حوزه راهها اعم از هوایی، زمینی و ریلی و عقب ماندگی حدود ۲۰ درصدی در زیرساخت راههای روستایی، نبود واحدهای بزرگ تولید پوشاک، خام فروشی محصولات تولیدی استان و دوری از مراکز تولید را از دلایل اصلی تاثیرگذار در گرانی مایحتاج عمومی این استان نسبت به سایر استان های کشور می دانند.

استان یک میلیون نفری خراسان شمالی به مرکزیت بجنورد، شامل ۹ شهرستان بجنورد، شیروان، اسفراین، مانه و سملقان، راز و جرگلان، فاروج، جاجرم، گرمه و بام صفی آباد است.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره