اخبار برگریده
یکشنبه, 16 ارديبهشت 1403 11:44

یکشنبه, 24 دی 1402 ساعت 13:45
  • .

بازگشایی گذرگاه مرزی خراسان‌شمالی پیگیری می‌شود

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

سفیر ایران در ترکمنستان گفت: بازگشایی گذرگاه مرزی خراسان شمالی در سطح ملی پیگیری می شود.

به گزارش نسیم امروز به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، مجتبی روزبهانی روز یکشنبه در دیدار با استاندار خراسان شمالی اظهار کرد: تاکنون توافق نامه هایی در خصوص بازگشایی گذرگاه مرزی در خراسان شمالی با کشور ترکمنستان منعقد شده که تمامی این موارد پیگیری خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت پرورش اسب ترکمن در خراسان شمالی تصریح کرد: هر چند که کشور ترکمنستان حساسیت خاصی بر موضوع پرورش اسب اصیل دارند اما برگزاری مسابقه مشترک می تواند پیشنهاد خوبی قلمداد شود که مورد پیگیری قرار می گیرد.

روزبهانی به توافقات ایران با کشور ترکمنستان اشاره کرد و گفت: برگزاری نمایشگاه های متقابل استانی می تواند توانمندی های استان خراسان شمالی را به نمایش بگذارد ضمن اینکه از هر فرصتی برای ارائه توانمندی های این استان استفاده خواهیم کرد.

وی اظهار کرد: برای کاهش مشکلات زیست محیطی در سطح ملی از ظرفیت های سازمان های بین المللی فعال استفاده خواهد شد.

استاندار خراسان شمالی هم گفت: بازگشایی گذر مرزی، نقشه راهی برای توسعه ارتباطات بیشتر با استان آخال ترکمنستان فراهم می آورد.

محمدرضا حسین نژاد افزود: اشتراکات قومیتی خراسان شمالی با کشور ترکمنستان می تواند مسیری برای توسعه و پیشرفت قلمداد شود که امیدواریم این اتفاقات خوشایند در همه حوزه ها به زودی رخ دهد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی نیز گفت: تفاهم نامه ای در سال گذشته بین خراسان شمالی و استان آخال ترکمنستان در زمینه های مختلف از جمله تجارت، صنعت، بهداشت، محیط زیست، ورزش و دانشگاه منعقد شد تا نقشه راهی برای توسعه تجارت خارجی باشد.

ناصر فخر موحدی با بیان اینکه ۱۰ درصد صادرات استان به کشور ترکمنستان اختصاص یافته است افزود: با توجه به اینکه اشتراکات قومیتی با کشور ترکمنستان داریم بازگشایی بازارچه مرزی می تواند منجر به تحول اقتصاد ، سلامت ، کشاورزی استان شود.

وی با بیان اینکه باید زمینه ارتباط جدی با کشور ترکمنستان فراهم شود گفت: خراسان شمالی ظرفیت های نهفته بسیاری دارد که با حمایت سفیر به این هدف دست پیدا خواهیم کرد.

خراسان شمالی بیش از ۳۰۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان دارد اما در تمام طول این مرز مشترک یک گذر مرزی دیده نمی شود تا با تسهیل صادارت این استان به ترکمنستان زمینه توسعه اقتصادی مرز نشینان نیز فراهم شود.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره