اخبار برگریده
یکشنبه, 16 ارديبهشت 1403 08:55

دوشنبه, 20 آذر 1402 ساعت 09:19
  • .

دستگاه‌ها اعتبار طرح‌های ناتمام را از مولدسازی تامین کنند

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

استاندار خراسان شمالی گفت: دستگاه های اجرایی از فرصت قانونی فروش اموال در زمینه تامین اعتبار پروژه های ناتمام خود استفاده کنند و این طرح ها را تکمیل کنند.

به گزارش نسیم امروز به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمدرضا حسین نژاد روز دوشنبه با اشاره به نشست خود با معاون رییس جمهور در خصوص پایش مولدسازی دارایی‌های دولتی خراسان شمالی اظهار کرد: مدیران دستگاه های اجرایی می توانند اموال مازاد خود را در فرآیند قانونی واگذار کنند و درآمدهای حاصل از محل مولدسازی اموال مازاد در پروژه های همان دستگاه ها هزینه شود.

وی افزود: در این نشست اعلام شد که دستگاه های اجرایی برای تامین اعتبار پروژه های خود می توانند اموال مازاد خود را در فرآیند قانونی واگذار کنند، البته این فرصت خوبی است که قانون گذار ایجاد کرده و به اجرای پروژه های عمرانی سرعت دهد.

به گزارش ایرنا، بر پایه آمار و اظهارات رسمی مدیران اداره کل امور اقتصاد و دارایی خراسان شمالی؛ مجوز فروش ۴۷ مورد از اموال منقول و غیر منقول مازاد دستگاه‌های اجرایی استان صادر و ۱۰ ملک و طرح نیمه تمام دیگر نیز در استان شناسایی شده که در مرحله صدور مجوز برای فروش یا مولد سازی توسط هیات عالی مولد سازی است.

همچنین منابع حاصل از فروش اموال دولتی در تکمیل طرح های نیمه تمام استان صرف می شود که درآمد حاصل از فروش ۲۶ مجوز صادره اموال یاد شده تاکنون ۳۳۷ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال گزارش شده است.

طبق بررسی‌ها، مصوبه مولدسازی دارایی‌های دولت در جلسه شصت و هفتم شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا در سال ۱۳۹۹ تصویب شد و این مصوبه در ۲۱ آبان سال ۱۴۰۱ به تایید رهبر معظم انقلاب رسید و بر پایه این مصوبه، معاون اول رییس جمهور، وزیر کشور، وزیر امور اقتصادی و دارایی، وزیر راه و شهرسازی، رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، نماینده رییس مجلس شورای اسلامی و نماینده رییس قوه قضاییه، هفت عضو هیات عالی مولدسازی هستند و وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز مجری مصوبات این هیات است و بر اجرای طرح مولدسازی اموال مازاد دولتی از تایید مازادبودن تا تعیین قیمت پایه و نهایی نظارت دارد.

افزایش ثروت ملی، تحقق اصلاح ساختار بودجه و کمک به رشد اقتصادی و افزایش بهره‌وری اموال مازاد دولتی، افزایش عرضه زمین، ملک، ساختمان در اقتصاد و تعدیل قیمت ها، کاهش دارایی منجمد دولت به نفع پویایی اقتصاد، بهره وری و کارایی بیشتر از دارایی‌های ثابت دولت، افزایش نقدینگی شرکت‌ها و تامین غیر تورمی کسری بودجه و گسترش مالکیت مردم به ویژه اقشار کم درآمد از این دارایی ها را بخشی از اهداف مصوبه مولدسازی دارایی‌های دولت است.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره