اخبار برگریده
یکشنبه, 09 ارديبهشت 1403 01:14

دوشنبه, 03 مهر 1402 ساعت 09:55
  • .

تحویل ۲۲ هزار تن چغندر قند پاییزه به کارخانه قند شیروان

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیرعامل کارخانه قند شیروان خراسان‌شمالی گفت: ۲۲ هزار تن چغندر پاییزه در نیمه نخست امسال از استان گلستان به کارخانه قند این شهرستان حمل و تحویل شده است.

به گزارش نسیم امروز، بهرام غیبی اظهار کرد: امسال ۲۲ هزار تن چغند قند پاییزه در این کارخانه فرآوری و تبدیل به شکر و قند شد.

وی افزود: کارخانه قند شیروان در قالب کشت قراردادی و انعقاد قرارداد با کشاورزان آن استان چقندر قند پاییزه را دریافت کرد و ۷۰۰ هکتار زمین زیر کشت این محصول داشت.

غیبی خاطرنشان کرد: کارخانه قند شیروان تنها واحد تولیدی شکر خام در شمال شرق کشور است که چغندر استان گلستان به این واحد صنعتی تحویل داده می شود.

مدیرعامل کارخانه قند شیروان اظهار کرد: پیش بینی می شود با تحویل چغندر امسال ۳۲ هزار تن شکر سفید تولید شود.

غیبی با بیان اینکه جذب چغندر بهاره در این کارخانه به زودی آغاز می شود، گفت: با توجه به کاهش کشت چغندر در کشور تلاش داریم تا دست کم به میزان کارکرد پارسال یعنی ۲۱۰ هزار تن جذب چغندر داشته باشیم.

وی افزود: با توجه به اینکه زمان برداشت چغندر در غرب کشور زودتر آغاز می شود، جذب این محصول در کارخانه با ورود چغندر غرب، آغاز می شود و در ادامه با آغاز برداشت چغندر استان بهره برداری ادامه می یابد.

مدیرعامل کارخانه قند شیروان یادآور شد: اکنون ۲ هزار تن شکر خام برای تصفیه در انبار کارخانه موجود است که پیگیری برای جذب بیشتر شکر خام انجام می شود.

شرکت تولیدی قند شیروان، قوچان و بجنورد، فروردین ۱۳۳۷ به صورت شرکت سهامی خاص تاسیس و در اسفند ۱۳۷۷ در سازمان بورس و اوراق بهادار تهران پذیرفته شد.

این کارخانه واقع در ۱۰ کیلومتری جاده شیروان - بجنورد، سالانه ۴۰۰ هزار تن چغندرقند مصرف می کند که کمتر از ۲۰ درصد آن از داخل استان تامین می شود.

براساس آمارهای موجود، میانگین تولید شکر در کشور یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن است که خراسان شمالی با تولید سالانه ۱۱ هزار تن شکر، یک درصد شکر کشور را تولید می‌کند.

۳۴ درصد از کشتزارهای چغندرقند استان خراسان شمالی مربوط به شهرستان شیروان است.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره