اخبار برگریده
پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1403 18:27

دوشنبه, 05 دی 1401 ساعت 09:20
  • .

رشد 5 درصدی تحویل چغندر به کارخانه قند شیروان

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیرعامل شرکت تولیدی قند شیروان در خراسان شمالی گفت: تحویل چغندر به کارخانه قند شیروان پنج درصد افزایش یافت.

به گزارش نسیم امروز، بهرام غیبی اظهار کرد: امسال ۲۱۰ هزار تن چغندر به کارخانه قند شهرستان تحویل داده شد که این میزان نسبت به پارسال پنج درصد افزایش داشت.

وی با اشاره به پایان خرید محصول چغندر از کشاورزان اظهار کرد: با پایان فصل برداشت چغندر در شمالشرق کشور ۲۱۰ هزار تن از این محصول به ارزش ۵۲۰ میلیارد تومان تحویل کارخانه قند این شهرستان شد.

به گفته غیبی؛ طرح خرید حمایتی چغندر قند توسط این کارخانه از ۱۵ مهرماه آغاز و اول دیماه پایان یافت.

مدیرعامل شرکت تولیدی قند شیروان در خراسان شمالی افزود: چغندر قند در سال زراعی گذشته در سطح ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار زمین های زراعی این استان کشت شد و میانگین عملکرد این محصول در هر یک هکتار ۴۵ تُن و عیار محصول در کشتزارهای این استان به طور متوسط ۱۷.۲ درصد است.

وی فروش تضمینی را دلیل افزایش سطح زیر کشت چغندرقندر در این استان عنوان کرد و گفت: این رویه اطمینان خاطر به کشاورز می دهد و با رغبت به کاشت این محصول می پردازند.

غیبی با اشاره به اینکه امسال میزان استحصال(میزان قندی که از چغندر گرفته می شود) نسبت به سال گذشته بالاتر است، خاطرنشان کرد: میانگین عیار نسبت به پارسال ۲ واحد بالاتر در نظر گرفته شد و شکر با کیفیتی تولید می شود.

وی عنوان کرد: امسال نرخ تضمینی به ازای هر کیلوگرم ۲۱ هزار ریال مصوب شد که با کمک کرایه به ۲۳ هزار و ۵۰۰ هزار ریال رسید.

مدیرعامل شرکت تولیدی قند شیروان در خراسان شمالی گفت: میزان تولید شکر چغندر در این واحد صنعتی به ۲۸ هزار تن رسید که در حال عرصه به بازار است که امسال میزان شکر تولیدی این شرکت در مقایسه با سال گذشته که ۲۱ هزار تن بود، افزایش داشته است.

کشت چغندر قند بهاره در خراسان شمالی از ابتدای اسفندماه آغاز و به مدت ۲ ماه ادامه دارد و شهرستان شیروان به عنوان قطب تولید این محصول در استان است.

استان خراسان شمالی از نظر سطح زیر کشت چغندر قند رتبه ۹ و از نظر میزان تولید رتبه دهم کشور را دارد که با داشتن ۲.۱۳ درصد کشت چغندرقند کشور، ۱.۵۱ درصد محصول را تولید می کند.

کارخانه قند شیروان یکی از قدیمی ترین واحدهای تبدیلی در خطه شمال شرق کشور است که ظرفیت اسمی آن تبدیل چهار هزار تن چغندر قند در شبانه روز است.

شرکت تولیدی قند شیروان، قوچان و بجنورد، فروردین ۱۳۳۷ به صورت شرکت سهامی خاص تاسیس و در اسفند ۱۳۷۷ در سازمان بورس و اوراق بهادار تهران پذیرفته شد.

۳۴ درصد از کشتزارهای چغندرقند استان خراسان شمالی مربوط به شهرستان شیروان است.

کارخانه قند شیروان در ۱۰ کیلومتری غرب شیروان واقع است که ۶۵۰ نفر به صورت مستقیم در این واحد فعالیت دارند. / ایرنا

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره