اخبار برگریده
پنج شنبه, 09 فروردين 1403 23:37

دوشنبه, 19 خرداد 1399 ساعت 18:00
  • .

کشت بهاره چغندر قند درخراسان شمالی همچنان ادامه دارد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: سطح ابلاغی برای استان 2هزارو 500 هکتار بود که تا کنون دو هزارو16 هکتار زیر کشت قرار گرفته است.

محمد نقی کاظمیان در گفتگو با خبرنگار نسیم امروز، با بیان اینکه سطح سبز چغندر قند هزارو 796 هکتار است،افزود: هزار و 988 هکتار با کارخانه قند شیروان و جوین قرار داد بسته شد.

وی همچنین افزایش قیمت را دلیل استقبال کشاورزان برای افزایش سطح کشت عنوان کردو گفت: قیمت تضمینی خرید هر کیلوگرم چغندر قند با عیار 16 652تومان با هزینه حمل تعیین شده که نسبت به پارسال هر کیلوگرم 150 تومان افزایش یافته است.

به گفته کاظمیان عیار چغندر قند در استان 17 و 8 دهم است که به ازای افزایش عیار 48 تومان در هرکیلو به قیمت خرید اضافه می شود.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه تاکنون 90 درصد کشت چغندر قند در استان انجام شده است، افزود: عملکرد تولید این محصول در هر هکتار 50 تن است که پیش بینی می شود امسال بیش از 100 هزار تن چغندر قند از کشتزارهای منطقه برداشت شود.

وی اضافه کرد: امسال برای افزایش عملکرد کود ها ی مناسب و بذر های مرغوب با ارز دولتی وارد و در اختیار چغندرکاران قرار گرفت.

پارسال 85 هزار تن چغندر قند از اراضی خراسان شمالی برداشت شده بود.

پیش بینی می شود روند کشت این محصول تا پایان خردادماه ادامه یابد.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره