اخبار برگریده
شنبه, 08 ارديبهشت 1403 19:14

دوشنبه, 22 خرداد 1402 ساعت 13:32
  • .

وصول ۱۶ هزار میلیارد ریال مالیات در خراسان‌شمالی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیرکل امور مالیاتی خراسان شمالی گفت: ۱۵ هزار و ۹۵۰ میلیارد ریال مالیات مستقیم و غیرمستقیم (ارزش افزوده) پارسال در استان وصول شد که نسبت به سال ما قبل آن ۵۵ درصد افزایش یافت.

به گزارش نسیم امروز، مجید قهرمانلو اظهار کرد: سهمیه تعهدی درآمد مالیاتی سال گذشته خراسان شمالی ۱۰ هزار و ۲۷۰ میلیارد ریال بود که از این میزان ۱۰۸ درصد تحقق یافت.

به گفته وی؛ مالیات وصولی استان در سال ۱۴۰۰ نیز ۱۴ هزار و ۶۸۰ میلیارد ریال بود.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان شمالی افزود: ۵۰ درصد از این درآمدهای وصولی مربوط به شرکت بزرگ آلومینای ایران در شهرستان جاجرم، پتروشیمی بجنورد و لوله گستر اسفراین است که نقش بسزایی در کسب مالیات و در نهایت توسعه استان ایفا می کنند.

وی بیان کرد: با توجه به اتصال سامانه های اطلاعاتی سایر دستگاه های اجرایی با سامانه های امور مالیاستان تمامی مالیات ها نسبت به سنوات گذشته به روزتر پرداخت می شود و این مهم موجب شناسایی مودیان جدید و جلوگیری از فرار مالیاتی در استان شده است.

پرداخت ۲ هزار و ۳۹۰ میلیارد ریال درآمد به حساب شهرداری‌ها

مدیرکل امور مالیاتی خراسان شمالی تصریح کرد: همچنین ۲ هزار و ۳۹۰ میلیارد ریال درآمد مالیات بر ارزش افزوده پارسال به حساب دهیاری و شهرداری های استان واریز شد.

قهرمانلو خاطرنشان کرد: سهم شهرداری ها از کل واریزی مالیات بر ارزش افزوده هزار و ۳۹۰ میلیارد ریال، سهم مناظق عشایری ۲۸ میلیارد ریال، سهم دهیاری ها ۸۸۰ میلیارد ریال و سهم روستاهای فاقد دهیاری‌ نیز ۱۸ میلیارد ریال است.

وی افزود: امسال پرداخت مالیات بر ارزش افزوده به این نهادها نسبت به سال گذشته تغییرات محسوسی را نداشته است ولی سال ۱۴۰۱ به نسبت سال ماقبل آن ۶۲ درصد افزایش را نشان می دهد.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان شمالی بیان کرد: هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال از عوارض نیز در سال ۱۴۰۰ به حساب شهرداری ها، اداره کل امور عشایر، دهیاری ها و روستاهای فاقد دهیاری واریز شد.

قهرمانلو عنوان کرد: این عوارض با هدف استفاده در امور عمرانی و توسعه خدمات عمومی و زیرساخت‌های عمران شهری و روستایی بر اساس جمعیت شهرها و روستاها به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واریز می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به روزهای پایانی سال مالیاتی از مودیان تقاضا می شود که به درگاه خدمات الکترونیکی سازمان به نشانی https://my.tax.gov.ir مراجعه نموده و صاحبان مشاغل تا پایان خرداد ماه فرصت دارند که نسبت به تسلیم اظهارنامه مالیاتی یا فرم تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات مستقیم تکمیل و به سازمان ارسال نمایند.

قهرمانلو بیان کرد: همچنین مودیان مالیاتی مستغلات (اجاره ملاک) و اشخاص حقوقی (شرکت ها) هم تا پایان تیر ماه سال جاری فرصت دارند نسبت به تسیلم اظهارنامه برای بهرمندی از تسهیلات مالیاتی اقدام کنند

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره