اخبار برگریده
یکشنبه, 16 ارديبهشت 1403 04:15

دوشنبه, 14 فروردين 1402 ساعت 10:45
  • .

رشد 2 برابری صادرات تعاونی‌های خراسان‌شمالی در سال گذشته

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: پارسال بیش از ۱۶ هزار دلار کالای تولیدی در تعاونی‌های استان به کشورهای مختلف صادر شد که این رقم نسبت به سال ما قبل آن ۲ برابر افزایش یافت.

به گزارش نسیم امروز، مهدی اسلام خواه اظهار کرد: دست بافته های سنتی، اتصالات، ماکارونی و فرش دستباف از جمله محصولات صادراتی تعاونی های استان است که به کشورهای عراق، تاجیکستان، افغانستان، روسیه و کشورهای حوزه خلیج فارس صادر شد.

وی افزود: پارسال برای ارتقای توانمندی های تعاونی های استان، دوره های آموزش به مدت ۱۸ هزار و ۶۳۰ نفر ساعت برگزار شد که نسبت به سال ماقبل ۲۴۷ درصد افزایش دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی اظهار کرد: همچنین پارسال بیش از ۷۰۰ مورد نظارت قانونی بر تعاونی های استان انجام شد که این رقم نسبت به سال ماقبل ۲۲ درصد افزایش یافت.

اسلام خواه از تشکیل ۳۰ تعاونی جدید استان در سال گذشته خبر داد و گفت: با ایجاد این تعاونی ها بیش از ۹۶۸ فرصت شغلی ایجاد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: این تعاونی ها با بیش از ۷۹۰ نفر عضو و با سرمایه ۲۰ میلیارد و ۳۶۴ میلیون ریال ایجاد شد.

براساس این گزارش در خراسان شمالی سه هزار و ۵۰۰ شرکت تعاونی تاسیس شده است که از این تعداد یکهزار و ۷۰۰ شرکت تعاونی فعال است. / ایرنا

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره