اخبار برگریده
جمعه, 21 ارديبهشت 1403 23:15

یکشنبه, 01 اسفند 1400 ساعت 11:35
  • .

پیگیری دولت برای انتقال آب های مرزی به خراسان شمالی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

استاندار خراسان شمالی بر توجه ویژه هیات دولت به حل مشکلات استان در بخش های آب، اقتصاد، مسکن و راه تاکید کرد.

به گزارش نسیم امروز، محمدرضا حسین نژاد در ارتباط ویدئو کنفرانسی استانداران منطقه پنج کشور با وزیر کشور گفت: با توجه به بارندگی های کم در چند سال اخیر، خراسان شمالی دچار کم آبی شده است که موجب بروز چالش در بخش های مختلف از جمله صنعت، کشاورزی و دامپروری استان شده است.

وی با بیان اینکه انتقال آب از دریای عمان به خراسان شمالی برنامه ریزی بلند مدت استان برای حل مسئله کم آبی است، افزود: در حال حاضر باید با بهره مندی از اختیارات استانی و با کمک دولت به دنبال انتقال آب های مرزی باشیم تا علاوه بر حل مشکل استان از ادعای کشور همسایه در بروز مشکل در برداشت از آب های مرزی در سنوات آینده جلوگیری کنیم.

استاندار خراسان شمالی گفت: ایجاد گذر و بازارچه مرزی در استان خراسان شمالی با هدف حل مشکلات اقتصادی از تاکیدات رئیس جمهور است که به کمک دولت باید بسترهای لازم ایجاد و همچنین باید بخش صادرات برای عرضه محصولات تولیدی استان در بخش های صنایع دستی، کشاورزی و صنعت تقویت شود.

وی در بخش دیگر سخنان خود تاکید کرد: میزان پروژه های راهسازی استان 12 درصد از میانگین کشوری پایین تر است و دولت باید توجه ویژه ای به اجرای پروژه های این حوزه در استان داشته باشد.

حسین نژاد توسعه منابع انسانی را از دیگر مطالبات استان از هیات دولت عنوان کرد و گفت: با توجه به چارت تشکیلاتی در سازمان ها و ادارات، از زمان تاسیس استان تا کنون مجوز به کارگیری نیروی انسانی بر اساس این چارت ها صادر نشده است.

اجرای طرح مسکن ملی و پیش بینی اعتبارات برای آماده سازی زیرساخت ها، پرداخت معوقات کارگری، تعادل بخشی در پرداخت حق مرزی در تمامی شهرستان ها و اجرای مصوبات تفاهم نامه محور شرق و غرب کشور از دیگر تاکیدات و مطالبات دکتر حسین نژاد در این جلسه بود.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره