اخبار برگریده
شنبه, 08 ارديبهشت 1403 03:15

شنبه, 06 ارديبهشت 1399 ساعت 13:10
  • .

صادرات 89 میلیون دلاری محصولات پتروشیمی از خراسان شمالی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی از صادرات 89 میلیون دلاری محصولات پتروشیمی از این استان طی سال گذشته خبرداد.

به گزارش نسیم امروز،‌امین قربانی گفت: در سال گذشته؛ ارزش صادرات محصولات پتروشیمی از خراسان شمالی 89 میلیون دلار بود که این رقم ۷۷.۳ درصد از صادرات این استان را در 98 ، به خود اختصاص داده بود.

وی ارزش وزنی این میزان محصولات پتروشیمی را در سال گذشته ۳۶۹ هزار و ۵۰۰ تن عنوان کرد .

قربانی با بیان اینکه میزان صادرات پتروشیمی در سال ۹۸، نسبت به سال ماقبل، تفاوتی نداشته است خاطرنشان کرد: در سال ۹۷ میزان صادرات استان ۱۳۵ میلیون دلار ثبت شده است که البته بخش بسیار بزرگی از آن، مربوط به محصولات پتروشیمی بوده است.

وی افزود: سال گذشته ۴۰۱ هزار و ۵۰۰ تن کالا به ارزش ۱۱۵.۵ میلیون دلار توسط صادرکنندگان این استان صادر شده است که میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل به لحاظ ارزشی ۱۴.۱ درصد و از نظر وزنی ۷.۲ درصد کاهش داشته است.

قربانی اظهار داشت: البته در ۱۱ ماهه پارسال، میزان صادرات استان به نسبت مدت مشابه سال ۹۷، رشد داشته است و کاهش میزان صادرات مربوط به اسفندماه و به علت شرایط کرونا بود.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی خاطرنشان کرد: میزان صادرات استان در ۱۱ ماهه سال گذشته ۱۰۵ میلیون دلار ثبت شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال ماقبل آن به لحاظ ارزشی ۱۰.۱ رشد داشته است.

تک محصولی و وابسته بودن صادرات خراسان شمالی به پتروشیمی، یکی از آسیب های اقتصادی این استان است.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی، یک درصد جمعیت کشور را دارد، اما به علت پایین بودن شاخص های اقتصادی و توسعه، سهم این استان از تولید ناخالص ملی بسیار پایین است.

آخرین ویرایش در شنبه, 06 ارديبهشت 1399 ساعت 13:10
Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره