اخبار برگریده
پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1403 17:12

چهارشنبه, 31 خرداد 1402 ساعت 08:15
  • .

بانک کشاورزی خراسان‌شمالی ۵۸۲ میلیارد ریال تسهیلات به مددجویان پرداخت کرد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیر شعب بانک کشاورزی خراسان‌شمالی گفت: این بانک ۵۸۲ میلیارد ریال تسهیلات به ۶۲۰ طرح اشتغالزای مددجویان تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) استان پرداخت کرد.

به گزارش نسیم امروز، سیدمحمود سید الحسینی اظهار کرد: ۴۷۰ میلیارد ریال از این تسهیلات به ۴۹۳ طرح کمیته امداد و ۱۱۲ میلیارد ریال به ۱۲۷ طرح اشتغالزای بهزیستی اختصاص یافت.

وی تصریح کرد: این میزان تسهیلات از محل بند ب تبصره ۱۶ به مددجویان در قالب تسهیلات ارزان قیمت اختصاص یافت.

مدیر شعب بانک کشاورزی خراسان‌شمالی افزود: اعتبارات تبصره ۱۶ قانون بودجه کشور برای خوداشتغالی و ایجاد مشاغل خانگی است و فقرزدایی و توانمندسازی مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی بیشتر جامعه هدف آن است و سه دستگاه متولی کمیته امداد، بهزیستی و بنیاد امور ایثارگران بیشترین سهم این اعتبارات را دارند.

سید الحسینی خاطرنشان کرد: بانک کشاورزی ۳۸ هزار و ۷۵ میلیارد ریال تسهیلات در سال ۱۴۰۱ به کشاورزان و بهره برداران استان پرداخت کرد که نسبت به مدت مشابه سال ماقبل آن حدود ۲ برابر افزایش داشته است.

وی یادآور شد: از مجموع این میزان ۱۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی است که به حدود ۱۰ هزار نفر کشاورز پرداخت شد.

مدیر شعب بانک کشاورزی خراسان شمالی با اشاره به افزایش نسبت مصارف به منابع بانک کشاورزی خراسان شمالی، گفت: مصارف استان سال گذشته در این بانک ۵۶ هزار و ۸۶۵ میلیارد ریال بوده در حالی که حدود ۲۵ هزار میلیارد ریال منابع داشته است.

افزود: بانک کشاورزی برای تامین منابع به اجبار از سایر بانک ها در استان های دیگر و همچنین بانک مرکزی منابع قرض می گیرد که در این خصوص کارمزد ۱۷ درصد و گاهی اوقات ۳۴ درصد نیز پرداخت می کند.

گفتنی است: هم اکنون ۱۱۷ هزار و ۴۱ نفر در قالب ۴۲ هزار خانوار زیر پوشش این نهاد قرار دارند که نیازمند توجه حمایت های بیشتر در حوزه ها مختلف بویژه اشتغال و مسکن هستند.

حدود ۶۰ هزار و ۲۵۵ خانوار با جمعیتی در حدود ۱۱۲ هزار نفر زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این میزان ۳۰۰ هزار هکتار زراعی و مابقی باغی است و بیش از ۸۰ هزار بهره بردار بخش کشاورزی در این حوزه فعالیت می کنند. بیشترین شاغلان استان در بخش کشاورزی اشتغال دارند.

حدود ۴۴ درصد از جمعیت یک میلیون نفری خراسان شمالی در روستاها سکونت دارند و ۳۷ تا ۴۲ درصد اشتغال این استان در حوزه کشاورزی است.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره