اخبار برگریده
یکشنبه, 09 ارديبهشت 1403 08:17

سه شنبه, 16 آبان 1402 ساعت 10:43
  • .

رفع مشکل ساخت و ساز در اطراف فرودگاه بجنورد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: ساخت و ساز مردم مرکز استان در زمین های منطقه ناظرآباد و اطراف فرودگاه بجنورد پس از ۱۳ سال رفع تکلیف شد.

به گزارش نسیم امروز، سیدعلی میرکریمی اظهار کرد: مردم منطقه ناظرآباد بجنورد از سال ۸۹ و با اعلام حریم فرودگاه امکان ساخت و ساز نداشتند و پس از تکمیل فرودگاه این بلاتکلیفی همچنان برای ساخت و ساز وجود داشت.

وی افزود: سال ۹۷ موضوع ورود به محدوده شهری زمین به وسعت ۶ هکتار، مصوب شده بود اما به دلایلی این امر نهایی نشد.

میرکریمی گفت: این موضوع با پیگیری های انجام شده بالاخره در شورای شهرسازی و معماری کشور بررسی و مشکل ساخت و ساز در این زمین ها برطرف شد.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: اکنون شهروندان می توانند برای ساخت و ساز در این محدوده برای دریافت پروانه به شهرداری بجنورد مراجعه کنند.

وی یادآور شد: ارائه هر گونه خدمات برای ساخت و ساز به ساکنان محلات شهر مستلزم قرار گرفتن آن محل در محدوده خدماتی شهرداری است.

محله ناظر آباد در مرکز خراسان شمالی و در محدوده‌ غربی شهر بجنورد واقع است. این محله از جنوب با بلوار ولایت و از غرب با خیابان جاده بجنورد - آشخانه و خیابان کمربندی بجنورد محدود شده است و با محله‌های ‌شهرک امام خمینی، کوی کمیته، بربر قلعه مجاورت دارد.

براساس این گزارش شهر بجنورد، مرکز خراسان شمالی ۲۲۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۳۰ درصد شهروندان در سکونتگاه های غیررسمی و یا همان نقاط حاشیه ای زندگی می کنند.

در این شهر بیش از ۷۰ هزار نفر از شهروندان در ۲۶ محله سکونتگاه غیررسمی ساکن هستند که کمترین سهم را از رفاه شهری بهره مند هستند.

وسعت سکونتگاه های غیررسمی بجنورد حدود ۵۲۴ هکتار است که حدود ۱۶ درصد از مساحت این شهر را به خود اختصاص داده است./ ایرنا

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره