اخبار برگریده
چهارشنبه, 12 ارديبهشت 1403 13:56

یکشنبه, 12 فروردين 1403 ساعت 15:49
  • .

طرح «تکام» در سه روستای اسفراین به صورت پایلوت اجرا می شود

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

فرماندار اسفراین گفت: طرح «تکام» طرح توانمند سازی و کار آفرینی مردم با هدف مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها در سه روستای اسفراین به صورت پایلوت اجرا می شود.

به گزارش نسیم امروز، مسلم نوری اظهار کرد: پیشرفت و توسعه همه جانبه روستا، پایداری استقرار روستاییان و کمک به مهاجرت معکوس از اهداف اصلی اجرای این طرح است.

وی افزود: مهاجرت به شهرها آثار منفی اقتصادی همچون چالش اشتغال و حاشیه نشینی به دنبال دارد که جلوگیری از این آسیب در طرح تکام دنبال می شود.

فرماندار اسفراین گفت: ۴۷ درصد این شهرستان در مناطق روستایی سکونت دارند و جزو شهرستان هایی هستیم که در میانگین شهرنشینی وضعیت خوبی داریم.

نوری خاطرنشان کرد: با توجه به رشد سریع شهرنشینی اقداماتی باید در جهت تثبیت جامعه روستایی در نواحی روستایی انجام می شد که این طرح می تواند راهگشا باشد.

وی یادآور شد: بیش از ۶۵ درصد مدیران اسفراینی روستازاده هستند که نشان می دهد که روستاییان ما نیروهای تحصیل کرده ای اند و در مدیریت شهری تصمیم ساز هستند بنابراین باید از این ظرفیت‌ برای کمک به توسعه روستاها استفاده کرد.

گفتنی است: طرح تکام به عنوان سند تحول بنیادی در دولت سیزدهم به منظور توانمندسازی مردم روستا و بهره مندی از ظرفیت روستاها اجرا می‌شود.

هدف از اجرای طرح جدید دولت سیزدهم موسوم به تکام، پیشرفت همه جانبه، سکونت پایدار و مهاجرت معکوس به روستاها، توانمند سازی روستاییان و بالفعل ساختن ظرفیت‌های مردمی این مناطق می باشد و شهرستان سلسله به عنوان پایلوت اجرای این طرح در لرستان انتخاب شده است.

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد واقع است.

خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون نفری در شمالشرق کشور واقع است که نیمی از جمعیت آن در روستاها ساکن هستند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره