اخبار برگریده
جمعه, 14 ارديبهشت 1403 07:34

پنج شنبه, 16 فروردين 1403 ساعت 09:16
  • .

جابه جایی 15 هزار نفر مسافر در خراسان‌شمالی پارسال با ناوگان هوایی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیر فرودگاه شهدای بجنورد گفت: ۱۵ هزار و ۱۵۰ مسافر در سال ۱۴۰۲ در این استان با ناوگان هوایی جابه‌جا شدند.

به گزارش نسیم امروز، محمدابراهیم قدمگاهی اظهار کرد:‌ در این مدت؛ ۲۶۶ سورتی پرواز رفت و برگشت بجنورد - تهران از این فرودگاه انجام شد که هفت هزار و ۷۵۶ مسافر وارد و هفت هزار و ۳۹۴ مسافر از استان خارج شدند.

وی تصریح کرد: در سال ماقبل آن نیز ۳۰۲ سورتی پرواز رفت و آمد انجام شد که ۱۶ هزار و ۶۶۶ مسافر با ناوگان هوایی جابه‌جا شدند.

مدیر فرودگاه شهدای بجنورد با بیان اینکه تعداد پرواز از طریق این فرودگاه در سال جاری نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۶ سورتی پرواز کاهش یافت، خاطرنشان کرد:‌ زمینگیری ناوگان هواپیماهای ای تی آر (ATR) ایران ایر و فوکر ۱۰۰ به دلیل نبود صرفه اقتصادی برای برخی از ایرلان ها عامل اصلی کاهش این پروازها محسوب می شود.

وی اضافه کرد: شرایط نامساعد هوایی در فصل زمستان از دیگر عوامل کاهش پرواز در این فرودگاه محسوب می شود.

قدمگاهی عنوان کرد: ۱۳۱ هزار و ۸۷۶ کیلوگرم بار نیز در سال ۱۴۰۲ با پروازهای ورودی به بجنورد حمل شده و به تهران انتقال یافت که در مدت مشابه سال ما قبل آن ۱۳۰ هزار و ۳۷ کیلوگرم بود.

وی اضافه کرد: اینک تنها شرکت ایران ایر در روزهای سه شنبه و جمعه هفته در این فرودگاه برنامه پروازی دارد.

گفتنی است: فرودگاه بجنورد با وسعت کنونی ۲۸۶ هکتار در شمالشرق مرکز خراسان شمالی واقع است و این فرودگاه از حدود سال ۱۳۲۷ دارای تاسیسات مختصری بوده و برای اهداف سم پاشی مورد استفاده قرار می گرفت که در سال ۱۳۶۷ این فرودگاه مجددا طراحی شد و در سال ۱۳۷۱ عملیات اجرایی آن آغاز و در سال ۱۳۷۵ به بهره برداری رسید. ۱۱ تا ۱۲ پرواز هفتگی در سال ۱۴۰۰ از فرودگاه بجنورد انجام می‌شد اما شرکت‌های هواپیمایی به‌دلایل مختلف از جمله کمبود ناوگان، فعالیت خود در این فرودگاه کاهش دادند.

کاهش تعداد پروازهای این فرودگاه در حالی است که شرکت هواپیمایی کشور به تعهد ۶ برنامه پرواز هفتگی در مرکز خراسان شمالی عمل نکرده است.

سه شرکت آسمان، کیش ایر و قشم ایر مطابق دستور سازمان هواپیمایی کشوری ۶ پرواز تکلیفی در بجنورد را به دلایل مشکل ناوگان انجام نمی‌دهند.

استان یک میلیون نفری خراسان شمالی در شمالشرق کشور قرار دارد.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره