اخبار برگریده
شنبه, 08 ارديبهشت 1403 17:28

سه شنبه, 06 تیر 1402 ساعت 16:07
  • .

شنا و ماهیگیری در بندهای آبی خراسان‌شمالی ممنوع است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: شنا و ماهیگیری در سدها و بندهای انحرافی در فصل تابستان مخاطره‌آمیز و ممنوع است.

به گزارش نسیم امروز به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی ، در این اطلاعیه تاکید شده است: خانواده ها باید مراقب فرزندانشان در مراجعه به این سازه‌های آبی باشند چون عدم توجه به هشدارها در ورود به حاشیه مخازن سدها و بندهای انحرافی عواقب جبران ناپذیری خواهد داشت.

در این اطلاعیه آمده است: افراد زیادی به خاطر لذت بردن از شنا و ماهیگیری در این مکان‌ها قربانی شرایطی شده‌اند که تصورش را نداشتند و فقدان آگاهی از شرایط حاکم بر مخازن سدها، حتی شناگران ماهر را به کام مرگ کشانده است.

بر اساس این اطلاعیه؛ لغزندگی حاشیه مخازن سدها و بندهای انحرافی، مکش جریان آب و شرایط رسوبی کف این مخازن خطر مرگ را برای افراد از جمله شناگران و ماهیگیران به همراه دارد.

در این گزارش از وجود جریان‌های قوی زیرسطحی در لایه های مختلف آب مخزن سدها خبرداده و اعلام کرده است: این جریان‌ها باعث کشیده شدن قربانیان به سمت جریان‌های قوی دریچه‌های زیرسطحی خروجی سد می‌شود و مرگ حتمی آنان را به دنبال دارد.

در هشدار روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی، تاکید شده است: سطح آب سدها شفاف به نظر می‌رسد اما وجود جریان‌های زیر سطحی باعث کدر شدن و در نتیجه کاهش دید شناگران می شود و در اثر برخورد با تاسیسات و درختچه‌های کف مخزن، جان خود را از دست می دهند ضمن اینکه تغییرات ناگهانی دمای آب در مخازن سدها باعث گرفتگی عضلات از دست رفتن تعادل و سکته شناگران می شود.

براین اساس و در راستای اطلاع‌رسانی به شهروندان، علاوه بر نصب تابلوهای هشدار دهنده در حاشیه مخازن سدها و بندهای انحرافی استان، اطلاع رسانی لازم در این زمینه از طریق وسایل ارتباط جمعی ملی و محلی انجام شده است.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره