اخبار برگریده
پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1403 07:39

دوشنبه, 05 تیر 1402 ساعت 13:58
  • .

همکاری یک هزار مشترک صنعتی خراسان‌شمالی در طرح "گذر از پیک برق"

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

قائم مقام شرکت برق خراسان شمالی گفت: از ابتدای تابستان جاری تاکنون یک هزار مشترک صنعتی استان در طرح "گذر از پیک برق" همکاری کردند.

به گزارش نسیم امروز، مجید زاهدی نیا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اقدام‌های گسترده‌ای در حوزه اطلاع رسانی و فرهنگی برای مشترکان به خصوص مشترکان صنعتی از طرف شرکت توزیع برق انجام شده است.

وی با بیان اینکه متوسط بار صنایع استان حدود ۳۶ مگاوات در روز است افزود: خوشبختانه از ابتدای طرح مدیریت پیک برق(اول تابستان جاری) تاکنون بیشتر صنایع همکاری بسیار خوبی با این شرکت داشته اند و در اجرای این طرح پیشقدم بوده اند.

قائم مقام شرکت برق خراسان شمالی تصریح کرد: با توجه به دستور العمل ابلاغی وزارت نیرو و شرکت توانیر در خصوص همکاری صنایع در ساعات اوج مصرف، مقرر شده است تا صنایع استان با تغییر نوبت کاری خود از روز تعطیل به یک روز دیگر به کاهش پیک برق کمک کنند.

وی ادامه داد: علاوه بر این از موسسات خصوصی استان نیز تقاضا می شود تا با رعایت مدیریت مصرف برق یاریگر مدیریت اضطراری بار شبکه باشند تا تابستان امسال را با موفقیت از پیک برق عبور کنیم.

زاهدی نیا با بیان این که در سال گذشته با همکاری صنایع از پیک برق تابستان گذر کردیم، خاطرنشان کرد: احداث نیروگاه های خورشیدی راه هایی است که موسسات خصوصی می توانند به کاهش مصرف و گذر موفق از پیک برق کمک کنند و این موضوع می تواند علاوه بر تامین و تولید انرژی برق برای مجموعه آن ها، کمک بسیار بزرگی به کاهش هزینه ها باشد.

وی گفت: با توجه به بازه گرمای دما در خراسان شمالی، در صورتی که مشترکان بخش خانگی اقدام به استفاده از راهکارهای مدیریت مصرف کنند از فرصت طرح پاداش ۲۰ برابری تابستان امسال بهره مند می شوند.

قائم مقام شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی افزود: یکی از روش های تولید انرژی الکتریکی استفاده از نیروگاه های حرارتی تولید برق است که برای این منظور نیاز به استفاده از سوخت گاز است که در حال حاضر مصرف آن در ایران بر اساس آمارهای موجود معادل کل مصرف کشور چین است.

وی با بیان این که مصرف سوخت گاز در ایران ۳۶ برابر بیشتر از مصرف جهانی و ۲۷ درصد بیشتر از خاورمیانه است، افزود: در همین راستا سرانه مصرف خانگی برق در ایران ۶ برابر میانگین مصرف جهانی است که جای تامل دارد.

زاهدی نیا خواستار توجه بیشتر مشترکان اداری به مقوله مدیریت مصرف شد و تاکید کرد: تمام تلاش این شرکت بر این است که گذر موفقی از پیک برق تابستان داشته باشد و این مهم نیازمند همیاری و همکاری همه جانبه مشترکان است.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره