اخبار برگریده
جمعه, 07 ارديبهشت 1403 12:28

چهارشنبه, 03 اسفند 1401 ساعت 12:51
  • .

برگزاری نخستین کنگره بانوان تاثیرگذار خراسان‌شمالی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

با حضور استاندار خراسان شمالی و جمعی از بانوان شاخص استان نخستین کنگره بانوان تاثیرگذار خراسان شمالی در بجنورد برگزار شد.

به گزارش نسیم امروز، این کنگره با هدف معرفی چهره های شاخص و ارایه الگوهای واقعی به زنان و دختران در محل سالن شهدای دولت استانداری خراسان شمالی برگزار شد.

شناسایی، معرفی، حمایت و کمک به رشد ایده های زنان خراسان شمالی از دیگر اهداف برگزاری این کنگره در بجنورد بود.

استاندار خراسان شمالی در این آیین با اشاره به توطئه های دشمن برای سستی بنیان خانواده، اظهار کرد: مطرح کردن بحث های فمینیستی برای سستی بنیان خانواده ها از اهداف اصلی دشمنان در فضای مجازی است.

محمدرضا حسین نژاد گفت: بانوان در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس نقش ویژه ای داشته اند به گونه ای که بسیاری از شهیدان در دامان این قشر تاثیرگذار رشد کرده اند و موجب افتخار و عزت کشور شده اند.

وی افزود: دشمنان نیز با آگاهی از نقش این قشر تاثیر گذار، سعی در سست کردن بنیان های خانواده دارند و همواره در فضای رسانه و مجازی بحث های فمینیستی مطرح کنند تا جوانان را نسبت به ارزش های کشور دلسرد کنند.

حسین نژاد ادامه داد: دشمن در سال هایی که کشور درگیر کرونا و فرزندان ما وقتی آموزش را در شبکه های اجتماعی دنبال می کردند، بیشترین بهره را برد تا جایی که شبهات زیادی را در این مطرح و موجب تردید آنها نسبت به برخی ارزش ها شد.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی تصریح کرد: آنها شبهاتی همچون اسلام نگاه برابری برای زن و مرد قائل نیست و یا چرا یک زن برابر یک مرد ارث نمی برد را مطرح می کنند تا بنیان خانواده را در جامعه تضعیف کنند، این در حالی است که اسلام جایگاه زن را به بالاترین حد خود رسانده است و همواره ارزش ویژه ای برای بانوان قائل است.

وی افزود: کافی است مطالعاتی در خصوص وضعیت زنان در دوران پیش از اسلام داشته باشید تا بدانید اسلام چگونه به حقوق بانوان احترام گذاشته و چه ارزش هایی برای آنان قائل است.

حسین نژاد با تاکید بر نقش بانوان تاثیرگذار در روشنگری جامعه، گفت: گرچه نهادهای آموزشی همچون آموزش و پرورش نقش موثری در آگاهی بخش نسل نوجوان در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان دارند اما بانوان تاثیرگذار نیز باید با احساس مسوولیت به شبهات نسل جدید پاسخ دهند و آنها از اهداف دشمن آگاه کنند.

استان خراسان شمالی حدود یک میلیون نفر جمعیت دارد که نیمی از آن را بانوان تشکیل می دهند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره