اخبار برگریده
شنبه, 08 ارديبهشت 1403 18:50

سه شنبه, 13 دی 1401 ساعت 08:35
  • .

استاندار خراسان‌شمالی خواستار تسریع در اجرای طرح انتقال آب‌های زیرزمینی به استان شد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

استاندار خراسان شمالی در دیدار با وزیر نیرو با گزارش وضعیت تنش آبی در استان، خواستار تسریع در اجرای طرح انتقال آب‌های زیرزمینی به این استان شد.

به گزارش نسیم امروز به نقل از ایرنا، محمدرضا حسین نژاد در خصوص وضعیت تنش آبی خراسان شمالی که در دیدار با وزیر نیرو مطرح شده است، اظهار کرد: وضعیت تامین آب آشامیدنی در شهرهای استان خیلی مناسب نیست و آب آشامیدنی مورد نیاز شهروندان در سه شهر خراسان شمالی از آب سدها یعنی آب سطحی تامین می شود اما کاهش بارندگی و کاهش آبدهی رودها سبب شده تا میزان ذخیره در این دریاچه ها هم مناسب نباشد.

وی افزود: در این میان تنها چاره برون رفت از این مشکل، تامین منابع جایگزین و پایدار برای آب آشامیدن است و آن بهره برداری از منابع زیر زمینی است و خوشبختانه دولت وجود این مشکل را به خوبی درک کرده است و در سفر رییس جمهور به استان خراسان شمالی، انتقال آب منطقه سرانی به شهرستان های مختلف استان مصوب شد.

حسین نژاد یادآور شد: اجرای پروژه انتقال آب منطقه سرانی بعنوان بزرگترین طرح آبرسانی شمالشرق کشور با اختصاص ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر رییس جمهور نویدبخش تحولات قابل توجهی برای خروج خراسان شمالی از بن بست بی آبی خواهد بود.

بخشی از آب آشامیدن مورد نیاز شهروندان سه شهر بزرگ و پرجمعیت خراسان شمالی شامل بجنورد، شیروان و اسفراین از سدهای شیرین دره، بارزو و بیدواز تامین می شود.

کاهش بارندگی ها و خشکسالی سبب کاهش ذخیره سدها شده و تامین آب مورد نیاز شهروندان را به لحاظ کمی و کیفی تحت تاثیر قرار داده است.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره