اخبار برگریده
دوشنبه, 24 ارديبهشت 1403 21:46

دوشنبه, 04 مرداد 1400 ساعت 19:21
  • .

سومین جلسه شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

به مناسبت فرارسیدن هفته ملی مهارت ، سومین جلسه شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی با حضوری شماره از مسئولان استان برگزار شد.

به گزارش نسیم امروز، در این جلسه که با حضور حجت الاسلام و المسلمین نوری نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه بجنورد و « وحیدی » نماینده مردم بجنورد ،مانه و سملقان ،گرمه ، جاجرم و راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون آموزش تحقیقات و فناوری مجلس برگزار ش، حجت‌الاسلام والمسلمین نوری اظهار کرد: اشتغال‌زایی و مبارزه با بیکاری در زمره برترین عبادات است.

وی افزود: در شرایط فعلی بدون شک بالاترین عبادت در کشور ایجاد اشتغال است و هر کس در این مسیر قدمی بردارد قطعاً بزرگ‌ترین خدمت را به اسلام و نظام و مردم ما کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین نوری با اشاره به اهمیت مهارت‌آموزی و ارتقای مهارت دانش‌آموختگان، بر اهتمام بیشتر متولیان و مدیران بخش‌های مختلف به این موضوع تأکید کرد.

وی با بیان اینکه متأسفانه امروز بین صنعت و دانشگاه‌های ما حلقه وصل محکمی وجود ندارد، اظهار کرد: در حال حاضر تعداد فارغ‌التحصیلانی که در رشته تحصیلی خود مشغول به کار شده‌اند اندک است؛ زیرا بسیاری از دانش‌آموختگان بعد از فارغ‌التحصیلی به دلیل نبود شغل متناسب با رشته تحصیلی و تخصص خود، سراغ کار دیگری می‌روند که این موارد هزینه‌های زیادی را بر دوش کشور می‌گذارد.

حجت الاسلام والمسلمین نوری در ادامه با اشاره به مشکل بیکاری در کشور، اظهار کرد: بیکاری از گذشته یکی از مشکلات مهم کشور بود و پس از شیوع ویروس کرونا نیز وضعیت آن بغرنج‌تر شده است که این موضوع خانواده‌ها و افراد را تحت‌فشار شدیدی قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه بیکاری عزت‌نفس را از بین می‌برد، تصریح کرد: اینکه فردی با تلاش بسیار مدرک عالیه تحصیلی می‌گیرد؛ اما به جای اینکه تکریم شود، بیکار می‌ماند و عزت‌نفس او خدشه‌دار می‌شود، بسیار آزاردهنده است. اگر با تلاش مجموعه‌هایی چون دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی حتی یک نفر بیشتر مشغول به کار شود، بدون شک ارزش آن از هر عبادتی بالاتر است.

برای مانع زدایی و پشتیبانی در تولید، لازم است در مهارت آموزی به صورت جدی ورود پیدا کنیم

نماینده محترم مردم بجنورد مانه و سملقان گرمه و جاجرم و راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون آموزش تحقیقات و فناوری مجلس گفت : مهارت لازمه ورود به بازار کار و کارآفرینی است و ما اگر بخواهیم به معنای واقعی نسبت به تولید، مانع زدایی و پشتیبانی انجام دهیم لازم است که در مهارت آموزی به صورت جدی ورود پیدا کنیم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان شمالی ، "دکتر محمد وحیدی" امروز در سومین نشست هم اندیشی مدیران کل زیرمجموعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در خراسان شمالی ضمن تبریک هفته ملی مهارت گفت : آموزش های غیر رسمی که متولی آن سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای است حوزه بسیار مهمی برای ایجاد شغل و کارآفرینی وسیع در کشور است .

دکتر وحیدی خاطرنشان کرد : فنی و حرفه ای با مدارک استاندارد بین المللی که دارد می تواند هم در بازار داخلی و هم صادرات تکنسین‌های ماهر تاثیر زیادی داشته باشد .

وی ادامه داد : استان خراسان شمالی در حوزه‌های فنی و مدیریتی مهارتی و مربیان توانمند فنی و حرفه ای جزو استان‌های برتر کشور است که می تواند در حوزه اشتغال بسیار تاثیر گذار باشد.

دوره بیکاران شیک به اتمام رسیده ؛ باید دستان توانمند پای کار بیایند

فرج اله راد مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان شمالی گفت :دوره بیکاران شیک به اتمام رسیده باید دستان توانمند پای کار بیایند و موقع آن رسیده که مهارت جایگزین مدرک گرایی شود.

وی افزود:سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور ، متولی آموزشهای مهارت غیر رسمی کشور است و رسالت این سازمان ارائه آموزش های مهارتی به جویندگان کار و ارتقای مهارت صاحبان مشاغل برای پایداری شغل، تهیه استاندارد های آموزشی بیش از 6000 استاندارد حرفه – شغل زیر نظر سازمان جهانی کار ILO و سنجش و ارزشیابی مهارت است .

وی در ادامه خواستار کمک و حمایت نماینده مجلس جهت اجرای طرح رتبه بندی مربیان سازمان، تسری فوق العاده خاص به مربیان این سازمان و مجوز برگزاری دوره های مهارتی موقت متناسب با نیاز و فضای آموزشی هر منطقه شد .

پویایی و اعتلای اشتغال و داشتن جامعه ای توام با مهارت کار در آینده ، در گرو توسعه و بسط آموزش های فنی و حرفه ای و مهارتی است

حسن نوری مدیر کل و رئیس شورای هماهنگی تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی در سومین نشست مدیران شورای هماهنگی تعاون، کار استان؛ هفته ملی مهارت را به خانواده بزرگ آموزش فنی و حرفه ای استان تبریک گفت و از زحمات مجموعه فنی وحرفه ای استان و تلاشگران عرصه مهارت آموزی تشکر و قدردانی کرد.

وی افزود: امروز کشور در دوران بسیار سرنوشت سازی بسر می برد و بی گمان پویایی و اعتلای اشتغال و داشتن جامعه ای توام با مهارت کار در آینده ، در گرو توسعه و بسط آموزش های فنی و حرفه ای و مهارتی است و تلفیق دانش با مهارت و خلاقیت ، زمینه ساز اشتغال مولد و پایدار توام با کار آفرینی خواهد بود که این امر، تاثیر مهمی در رشد و توسعه اقتصادی و توانمند سازی نیروی انسانی دارد.

نوری گفت: نسبت تعداد مربیان به کارکنان در سازمان آموزش و فنی و حرفه ای و تعداد مراکز دولتی آموزش فنی و حرفه‌ای به تعداد آموزشگاه‌های آزاد کمتر است که این موضوع می بایست مورد توجه و پیگیری مسئولان قرار گیرد.

وی در ادامه خواستار توجه نمایندگان مجلس شورای اسلامی جهت تخصیص بودجه به منظور تجهیز کارگاه های آموزش فنی و حرفه ای شد.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره