اخبار برگریده
شنبه, 08 ارديبهشت 1403 14:34

شنبه, 25 آذر 1402 ساعت 11:40
  • .

سیره شهدا هنرمندانه و با خلق آثار فاخر تبیین شود

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

استاندار خراسان شمالی گفت: سبک زندگی و سیره اخلاقی شهدا باید هنرمندانه و با تولید آثاری فاخر برای نوجوانان تبیین شود.

به گزارش نسیم امروز، محمدرضا حسین نژاد در جلسه کنگره سه هزار شهید خراسان شمالی اظهار کرد: شهدا گنجینه ارزشمند معنوی جامعه هستند که منش و رفتار آنها برای ما بهترین الگو است.

وی افزود: شهدا، شخصیت های فراموش نشدنی تاریخ هستند که برای حفظ ارزش های دینی در برابر زورگویان ایستادند و کشور را از گزند دشمنان حفظ کردند.

استاندار خراسان شمالی با تاکید بر برگزاری باشکوه کنگره سه هزار شهید در استان، گفت: هدف از برگزاری این کنگره زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا است و از اکنون باید مقدمات برگزاری آیینی باشکوه را فراهم کنیم.

حسین نژاد خاطرنشان کرد: امروزه جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان باید هدف شهدا را درک کنند و بدانند برای پیشرفت این مرز و بوم چه جان هایی فدا شده است.

وی با بیان اینکه مدیران دستگاه های اجرایی عملکردهای نظام اسلامی را تبیین کنند، گفت: مدیران برای خنثی سازی هجمه های فرهنگی دشمن در جامعه باید اقدامات انجام شده در بخش های گوناگون عمرانی و اقتصادی را تبیین کنند.

ترویج فرهنگ ایثار نیاز امروز جامعه

رییس کل دادگستری خراسان شمالی نیز گفت: ترویج فرهنگ ایثار، از خودگذشتگی، توکل به خدا، استقامت و پایداری از نیازهای امروز در جامعه است.

حجت الاسلام رضا براتی زاده افزود: شهدا شخصیت های والایی بودند که منفعت جامعه را بر منفعت خود ترجیح دادند که اینک این فرهنگ باید در جامعه نهادینه شود.

وی خاطرنشان کرد: باید سبک زندگی شهدا را ترویج دهیم تا جامعه از بسیاری آسیب های اجتماعی دور شود.

فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تاکید کرد و گفت: اقتدار و عزت ایران اسلامی مرهون جانفشانی های دوران دفاع مقدس است.

سردار اسماعیل فرجی افزود: دشمنان در بستر فضای مجازی جامعه و به ویژه قشر نوجوان و جوان را مورد هجمه های خود قرار داده اند که ما باید با ترویج فرهنگ ایثار با اقدامات دشمن مقابله کنیم.

در این جلسه احکام کمیته های مختلف کنگره سه هزار شهید خراسان شمالی صادر شد.

کنگره سه هزار شهید، سال ۹۵ در مرکز استان خراسان شمالی برگزار شده بود که روزانه بیش از چهار هزار نفر از این برنامه معنوی بازدید داشتند.

خراسان شمالی بیش از سه هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است، همچنین بیش از ۳۵ هزار رزمنده در دوران دفاع مقدس در عملیات ها حضور داشته اند.

تعداد کل ایثارگران این استان ۱۰ هزار ۲۷۷ نفر، تعداد کل آزادگان ۳۹۷ نفر و جانبازان هفت هزار و ۲۳۲ نفر است.

آخرین ویرایش در دوشنبه, 27 آذر 1402 ساعت 07:11
Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره