اخبار برگریده
پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1403 19:28

دوشنبه, 20 آذر 1402 ساعت 16:12
  • .

وداع باشکوه مردم اسفراین با سه شهید گمنام

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مردم شهید پرور اسفراین خراسان شمالی پیکر سه شهید گمنام دوران دفاع مقدس را به آغوش گرفتند و با برگزاری آیین‌های معنوی با آنان وداع کردند.

به گزارش نسیم امروز، اقشار مختلف مردم شهید پرور اسفراین در مسیر استقبال از شهدای گمنام، پیکر مطهر آنان را با گل و گلاب بدرقه و با آرمانهای این شهدای والامقام تجدید میثاق کردند.

همچنین در ادامه تعدادی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در رثای شهدای کربلا و شهدای انقلاب اسلامی به خصوص شهدای گمنام دوران دفاع مقدس به عزاداری پرداختند.

پیکر سه شهید گمنام روز گذشته وارد شهرستان فاروج شد که به گرمی مورد استقبال مردم این دیار شهید پرور قرار گرفت.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: پیکر پاک این سه شهید گمنام روز گذشته از مشهد وارد شهر فاروج شد که مورد استقبال پرشور مردم این خطه قرار گرفت و امروز مردم اسفراین آنان را به آغوش گرفتند.

سرهنگ مهدی الهی راد افزود: همچنین امروز مردم شهرستان صفی آباد نیز میزبان این سه پرستو خواهند بود.

وی افزود:‌پیکر پاک این سه شهید روز سه شنبه ۲۱ آذر در شهرستان جاجرم، روز چهارشنبه ۲۲ آذر در گرمه، روز پنجشنبه ۲۳ آذر در راز و جرگلان و در روز جمعه ۲۴ آذر در شهرستان های مانه و سملقان انتقال خواهد یافت که مردم این شهرستان ها نیز برنامه های فرهنگی خواهند داشت.

الهی راد اظهار کرد: در روز شنبه ۲۵ آذر نیز پیکر پاک ۲ شهید در بجنورد و پیکر یک شهید در شیروان مورد استقبال مردم شهید پرور قرار خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: پیکر پاک سه شهید گمنام روز یکشنبه ۲۶ آذر همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) به طور رسمی توسط مردمان مومن شهر بجنورد تشییع خواهد شد و پیکر یک شهید برای به خاک سپردن به شیروان انتقال و پیکر ۲ شهید دیگر نیز به تهران دوباره انتقال داده می شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی افزود: شهید گمنام ۲۰ ساله ای که در سال ۶۵ در منطقه سومار به شهادت رسیده بود در ورودی مصلای شیروان آرام خواهد گرفت.

وی افزود: با احتساب شهید گمنامی که در شیروان به خاک سپرده خواهد شد تعدادی شهدای گمنام استان به ۷۳ شهید می رسد که در ۳۹ نقطه آرام گرفته اند.

خراسان شمالی بیش از سه هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است، همچنین بیش از ۳۵ هزار رزمنده در دوران دفاع مقدس در عملیات ها حضور داشته اند.

تعداد کل ایثارگران این استان ۱۰ هزار ۲۷۷ نفر، تعداد کل آزادگان ۳۹۷ نفر و جانبازان هفت هزار و ۲۳۲ نفر است.

آخرین ویرایش در سه شنبه, 21 آذر 1402 ساعت 09:10
Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره