اخبار برگریده
جمعه, 14 ارديبهشت 1403 15:37

چهارشنبه, 15 تیر 1401 ساعت 17:24
  • .

شعاع دسترسی به مساجد افزایش یابد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

استاندار خراسان شمالی گفت: سرانه مسجد در استان مطلوب است ولی باید شعاع دسترسی به این مکان مذهبی نیز افزایش یابد.

به گزارش نسیم امروز، محمدرضا حسین نژاد در نشست شورای اقامه نماز خراسان شمالی با تاکید بر مکان یابی مناسب برای مساجد در استان، گفت: باید سعی شود مساجد و نمازخانه ها در بهترین مکان ها و در کنار پارک ها ایجاد شود به گونه ای که دستگاه های متولی هنگام صدور مجور برای ساخت مسجد باید به این امر توجه داشته باشند.

وی افزود: همچنین در پارک ها نیز محل مناسبی برای برپایی این فریضه الهی باید ایجاد شود.

حسین نژاد با تاکید بر ایجاد فضایی آرام و مناسب برای اقامه نماز در ادارات، گفت: متولیان امور و مدیران ادارات نیز باید به اقامه نماز در اول وقت توجه ویژه داشته و آن را در اولویت کار خود قرار دهند.

نماینده عالی دولت در استان افزود: بی تردید اولویت این فریضه الهی و پیشگامی مدیران دستگاه‌های اجرایی در اقامه نماز اول وقت، اثرات مثبتی را در بین کارمندان به دنبال دارد و فرهنگ اقامه نماز را ترویج می کند.

بهره گیری از ظرفیت های فرهنگی برای ترویج نماز

مدیر ستاد اقامه نماز خراسان شمالی نیز در این نشست، اظهار داشت: باید از همه فرصت‌ها و ظرفیت‌های فرهنگی، هنری و رسانه ای موجود در استان در جهت ترویج و توسعه فرهنگ نورانی نماز استفاده ‌شود.

حجت الاسلام رضا احمدی فر افزود: گرچه کمیته هایی برای ترویج نماز تشکیل شده است ولی همچنان جای خالی کمیته های فرهنگی، ادبی و رسانه ای برای ترویج نمازخوانی احساس می شود.

وی ادامه داد: در واقع کمیته های فرهنگی با تولید آثار فاخر و رسانه ها نیز به عنوان پل ارتباطی با مردم نقش ویژه ای در ترویج نمازخوانی می توانند داشته باشند.

حجت الاسلام احمدی فر با اشاره به کمبود مساجد در شهرستان بجنورد، گفت: با گسترش بجنورد در سال های اخیر هم اکنون در مناطق بهارستان و زمین های ارتش این شهرستان مسجدی وجود ندارد.

وی با اشاره به ایجاد نمازخانه در پارک ها، گفت: در حال حاضر شاهد بسیاری از آسیب های اجتماعی در پارک ها هستیم که می توان با ایجاد نمازخانه در این مکان و یا دیگر اقدامات فرهنگی از این آسیب ها جلوگیری کنیم.

آخرین ویرایش در چهارشنبه, 15 تیر 1401 ساعت 20:24
Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره