اخبار برگریده
پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1403 06:21

سه شنبه, 10 مرداد 1402 ساعت 11:49
  • .

طلاب موقعیت علمی خود را ارتقا دهند

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیر حوزه علمیه استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی گفت: تاثیرگذاری طلاب در جامعه نیازمند ارتقای علمی، اخلاقی و سیاسی است که این امر باید در دستور کار مدیران حوزه علمیه قرار گیرد.

به گزارش نسیم امروز به نقل از ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین علی خیاط در آیین تودیع و معارفه مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی در مصلای امام خمینی(ره) بجنورد اظهارکرد: علاوه بر آموزش مسایل دینی باید ابعاد مختلف اجتماعی در حوزه‌های علمیه تقویت شود تا با تعمیق تحصیل طلاب، تاثیرگذاری آنان در جامعه افزایش یابد.

وی افزود: یک طلبه در کنار آموختن علم نیاز به تربیت اخلاقی، سیاسی، بصیرت و بینش دارد تا نقاط نفوذ دشمن را تشخیص دهد.

مدیر حوزه علمیه خراسان در ادامه به سفر سال ۱۳۹۱ مقام معظم رهبری به خراسان شمالی و دیدار با علما اشاره کرد و گفت: در این دیدار نکات بسیار کلیدی وجود داشت که باید مدیر جدید حوزه علمیه استان این رهنمون‌ها را بازخوانی و الگوی کار خود قرار دهد.

وی تصریح کرد: خراسان شمالی ظرفیت های زیادی دارد و در همین راستا باید تلاش مضاعف با همت تمام بخش‌ها و دستگاه‌ها برای بالفعل کردن این پتانسیل‌ها انجام شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین خیاط خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های مطلوبی در مدارس حوزه علمیه بجنورد به برکت سفر مقام معظم رهبری فراهم شد که باید از این ظرفیت استفاده کرد تا تعداد بیشتری از استعدادهای منطقه را تربیت کند.

وی در ادامه به حضور طلاب در تمامی عرصه‌ها اشاره کرد و افزود: طلاب و روحانیون در اغتشاشات اخیر بیشتر از دیگران آسیب دیدند و این بیانگر تاثیرگذاری این قشر در جامعه است به همین دلیل در نقطه هدف دشمنان قرار دارند.

مدیر حوزه علمیه خراسان ادامه داد: دشمنان پایگاه‌های مهم اجتماعی را مورد هدف قرار داده است و ملت همیشه هوشیار با درایت و دسیسه باید این توطئه‌ها را خنثی کند.

وی تصریح کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری سطوح حوزه های علمیه در این استان ارتقا یابد و اکنون تمام مقاطع دایر شده و باید مدیر حوزه علمیه برای تقویت این سطوح تلاش کند.

مدیر حوزه علمیه خراسان: طلاب موقعیت علمی خود را ارتقا دهند

در پایان این آیین حجت الاسلام نعلی گوهری بهابادی» به عنوان مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی معرفی و از زحمات ۲ ساله حجت الاسلام «علی حیدری» در این سمت قدردانی شد.

آخرین ویرایش در سه شنبه, 10 مرداد 1402 ساعت 08:20
Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره